torsdag den 15. august 2013

Grim, grimmere, grimmest?



Jeg har noget stof i min butik som ingen vil se på eller købe.
Det må være toppen af grimt. Og det synes jeg virkelig er interessant! For jeg har selv købt det fordi jeg synes det kan noget særligt. 
Her på billederne har jeg brugt nogle stoffer som ingen vil eje!

Men jeg ser det fine i dem. Især det blå med dollies er en favorit. De kunne være så fine som lapper på albue eller knæ. Som lommer, rygmærke eller her som knapper.

Vil du give mig en udfordring? Så skal du gå ind på min etsy shop og finde det stof eller tapet du synes er det grimmeste!

Det vil så være min opgave at bruge netop det stof eller tapet til at lave noget smukt ud af!
Det er så let at vælge det umiddelbart fine eller det de andre har. Det er den sikre vej. Men jeg elsker udfordringen ved at se noget andet i ting eller bruge på nye måder og i nye sammenhæng. Den proces elsker jeg! Det er nok også forklaringen på at jeg blev designer. Jeg kan arbejde intenst og stædigt i lang tid på at "knækken koden". Når så jeg har lavet noget fint ud af det, bliver det pludselig ligegyldigt for mig. 
Lidt ligesom livet. Det er ligegyldigt om man ender højest eller nederst på skamlen. Det er rejsen derhen som er den vigtigste.

15 kommentarer:

  1. lige de stoffer du viser synes jeg er meget fine :-) og flotte knapper du har lavet :-)

    http://www.etsy.com/listing/90056327/vintage-floral-fabric-fq?ref=shop_home_active

    dette ville jeg aldrig købe men du kan sikket få noget fint ud af det ...

    SvarSlet
  2. Måske er det kombinationen af det fine blonde blomster romatiske og så ternene der skærer lidt i øjnene... men jeg har nu en del af de der stoffer i den stil- hvad den så end hedder :-) det her tapet synes jeg er lidt kedeligt......
    http://img0.etsystatic.com/015/0/6240553/il_570xN.431457292_c1jt.jpg

    SvarSlet
  3. Jeg er nu vild med både det blå og det grønne. Men dette her .... http://www.etsy.com/listing/98923800/wallpaper-by-the-yard?ref=shop_home_active ....... puha nej.

    SvarSlet
  4. Beklager Junette, men dette er altså bare...YAK! ;-)

    http://www.etsy.com/listing/92197391/artistic-flaming-print?ref=shop_home_active

    SvarSlet
  5. Du har rigtig mange fine ting i din shop. Men dette tapet synes jeg bare er for mærkeligt, ville ikke ane hvad jeg skulle bruge det til http://www.etsy.com/listing/98925408/wallpaper-by-the-yard?ref=shop_home_active

    SvarSlet
    Svar
    1. Enig Rikke - det var også i tæt opløb med det, jeg har valgt ;-)

      Slet
    2. Sjovt det var faktisk også med i min "grim-bunke"

      Slet
  6. Hvor er I gode! Jeg synes det er en fed udfordring. Og fordi jeres bud er så forskellige tror jeg vist jeg kommer på noget af et arbejde. :-)

    SvarSlet
  7. Du har så mange fine mønstre og der er ikke mange jeg ikke bryder mig om.

    Men dette giver mig nervøse tics: Iconic atomic age fabric
    http://www.etsy.com/listing/92197227/iconic-atomic-age-fabric?ref=shop_home_active

    Til gengæld er jeg vild med dem Helle og Pia har valgt. :-)

    Er spændt på at se hvad du finder ud af! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det print ville jeg gerne have en kittelkjole af! Men jeg har ikke nok stof til det, så må lægge hovedet i blød til et mindre projekt.

      Slet
  8. Jeg har slet ikke kigget. Men jeg synes det er vildt sjov og en fed udfordring! :-)

    SvarSlet
  9. Panasonic DVD-L10 portable DVD player replica handbags with plasma screen hooked up to a JVC replica wathces Hi-Fi VCR to feed the sound to an Emerson "Cinema gucci replica" Home Theater Sound System.

    SvarSlet