fredag den 2. august 2013

Den forsømte blog og forklaring herpå

For noget tid siden, spurgte jeg mine læsere hvor de var henne, da jeg mærkede en faldende aktivitet på min blog og hos andre. Alt for meget reklame, alt for lidt indhold (efter min smag).

Mange blogger lystigt på instagram og det er jeg også begyndt på. Nu har jeg været med på IG en lille måneds tid og jeg er også blevet ret hooked! Det er så nemt og hurtigt og billeder taget med en telefon, tager sig også godt ud på en telefon. Den lille skærm er taknemmelig!
Da jeg ikke har noget kamera, men kun en telefon er det et perfekt match for mig.

Det er lynhurtigt at finde interessefæller via hastags (søgeord) og det er let at blive fundet. Uden at jeg har nævnt det nogensteder er der på 4 uger allerede tæt på 200 som har fundet mig. (YeaY)

Jeg har haft megatravlt henover sommeren med nye idéer, og nye samarbejdsmuligheder. Der er rigtig mange bolde der er kastet op i luften og det er ikke alle der skal eller bliver grebet. Men der kommer til at ske noget med mit firma det næste års tid. Det er jeg sikker på!

Her er nogle af den sidste måneds projekter:



Et stort PS: Hvis du vil følge mig på Instagram er mit bruger navn PATTERN_LIKE


16 kommentarer:

  1. Ja jeg må indrømme, at jeg tror, I gør jeres blogs en bjørne-tjeneste med IG. Men det er også sagt fra en, som IKKE er til IG (har, nok som den eneste, ikke en tlf der kan gå på nettet og er ikke interesseret i at få en)- Jeg har fulgt med på IG på de blogs, hvor der ligger et link til det - men det er SÅ ærgerligt, at man så er lukket ude, da man alligevel ikke kan kommentere. Jeg er MEGET mere til blogs - synes IG er "den lette løsning" - et ret ubetydeligt "quick fix" og at alle de hurtige billeder er uinteressante - vil meget hellere læse indlæg på blogs, der "er noget mening i"- altså som man kan mærke, at der er tænkt over og gjort noget ud af fra afsenderens side... Og jeg er VIRKELIG ærgerlig over udviklingen med IG - synes, det ødelægger jeres blogs - flowet i dem.... Set fra jeres side, forstår jeg det dog UDMÆRKET...det tager tid at lave indlæg og det kræver en indsats og en fordybelse, som der bare ikke altid er tid til i en travl hverdag....fuldt forståeligt! Men derfor kan jeg altså godt ærgre mig over udviklingen!;-) - kan dog ikke tillade mig at brokke over det - yder jo ikke selv en indsats, men sidder passivt og tager ind og suger til mig...det er let og det er ren luksus! Alligevel kan man vel godt, i sit stille sind, håbe på mere kreativitet og flere indlæg på blogs ;-) Kom tilbage Junette!!!! Har savnet dig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle,
      Jeg er glad for at jeg er savnet! Jeg savner også bloggen lidt. Især at dele ud af alle mine idéer som flyder i lind strøm.
      Men det tager også rigtig meget tid. Jeg har ikke computer derhjemme, så hvis jeg skal blogge skal jeg gøre det på arbejdet.
      Jeg får ikke selv det samme ud af det, som jeg gjorde en gang. Gode inspirerende blogindlæg drukner i reklameindlæg. Der var en gang hvor blogs var drevet 100% af passion. Der er ikke noget mere inspirerende end at følge passionerede menneskers tanker, bedrifter og interesser. Og ikke mindst suge til sig af deres billeder og ord.

      På IG er der endnu ikke så mange reklamer og passionen kan bedre mærkes. Så er der også alle de ligegyldige billeder af ben og blomster og kaffe og vaser. Men det er ret hurtigt at springe over.


      Slet
    2. Jeg er fuldstændig enig med dig Junette! Det er netop for at følge passionen fra kreative mennesker, at jeg klikker ind - den er desværre dalende...Det pudsige er, at de blogs jeg holder ved, fordi jeg synes, de har noget skønt at byde på og hvor jeg kan mærke, at de er nogle virkelige ildsjæle, der slet ikke kan lade være, faktisk er dem UDEN reklamer! (Uden jeg bevidst har valgt at frasortere blogs MED reklamer)- det bliver simpelthen bare for ligegyldigt med reklamerne og det bliver sværere for mig at mærke personen bag. Reklame-indlæggene er SÅ intetsigende og selvom personen skriver, at det er deres ærlige mening om produktet, så kan jeg bare ikke finde ud af, hvad der er den reelle hensigt... og det ER altså bare "autensiteten" jeg søger, når jeg læser blogs...og ikke meninger om diverse(urelevante for bloggen) produkter! Selvfølgelig er det op til den enkelte - alle har jo deres frie ret til at gøre, hvad der passer dem - man må så bare selv sortere, som læser...og det gør vi så...:-)

      Slet
  2. I just joined instagram a few weeks ago and love it as well. You're projects are all so beautiful. I don't have as much beauty to share, but my user name is luboost :)

    SvarSlet
    Svar
    1. I am glad you found me and follows me here and there.

      Slet
  3. jeg har fundet dig på IG :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg har fundet dig. :-)

      Slet
    2. Og jeg har lige fundet jer begge :)

      Slet
    3. super Helle dejligt at blive fundet af dig :-)

      Slet
  4. Jeg kom på Instagram for ca. 2 måneder siden og det har på ingen måde ændret noget på min blog. Faktisk har jeg brugt uger på at skifte fra Blogger til Wordpress og optimere/opdatere bloggen. For mig er min blog kommet for at blive (2,5 år indtil videre).

    For mig er min blog og Instagram 2 forskellige ting. På Instagram lægger jeg mange billeder op som aldrig ville komme på bloggen. Instagram er for mig mere sådan lidt hurtige her-og-nu-stemninger :-)

    Jeg synes også udviklingen er lidt ærgelig, for jeg kan også mærke den dalende aktivitet rundt omkring på de forskellige blogge. Også på min egen. Der er langt fra den aktivitet, der før var fra læserne (tænker her på dalende kommentarer). Og efter jeg er skiftet til Wordpress og har fået ny URL-adresse aner jeg ikke hvor mange der er fulgt med.

    Dog er det lidt svært at vurdere aktiviteten lige p.t, da den fantastiske sommer sikkert har en ret stor indflydelse. Forestiller mig, at folk er udenfor og ikke sidder så meget foran computeren. Det er nok nemmere at vurdere til efteråret.

    Jeg følger dig iøvrigt på Instagram :-)

    SvarSlet
  5. IG er hyggeligt. Omend en lidt trist udvikling, hvis bloggen samtidig forsømmes. Bloggen giver bare så meget mere end IG. Der er flere detaljer. Man skriver typisk mere på bloggen pga. det bedre tastatur. Jeg er glad for et blogindlæg i ny og næ.

    De armbånd er fede ;)

    SvarSlet
  6. Jeg er jo en af dem der også har valgt kun at have fokus på Bloggen,er nok ikke til de små hurtige løsninger som IG. men alt finder jo sit naturlige leje på et tidspunkt når nyhedens interesse er overstået. Jeg har haft Bloggen i over to år nu og synes at reklamer er den største fare, udviklingen med de mange indlæg som er betalt af et firma er for mig meget uinteresante. Jeg er vild med de blog hvor jeg kan mærke personen bag ordene og billederne.
    God sommerdag til alle.
    Eva

    SvarSlet
  7. Er fuldstændig enig med Helle.

    SvarSlet
  8. With just two weeks before Universal Pictures fendi outlet unleashes their thriller The Fourth Kind into theaters, the studio has revealed a new featurette and clip courtesy of Yahoo Movies hermes replica and MSN Movies. You can check out the new featurette in the video player below and clip here. It stars Milla prada handbags Jovovich as psychologist Dr. Abigail Tyler in a film written and directed by Olatunde Osunsanmi.

    SvarSlet