torsdag den 25. april 2013

Min stress og din hjælp

Her er stille for tiden. Jeg er begyndt at mærke tegn på stress. Flere smerter end normalt og kognitive problemer. Mit hoved kører i et heftigt gear og jeg synes hele tiden jeg skal finde på nye ideer. Jeg får en følelse af tomhed, hvis jeg ikke har et projekt at tumle med, et problem der skal løses. Men det har jeg! I læssevis! Problemet er bare at jeg glemmer de ting jeg er i gang med. Ikke fordi de er ubetydelige eller uinteressante, men fordi min korttidshukommelse vitterlig er skadet.

I dag tog det ca et kvarter for mig at finde ud af hvad klokken er. Hver gang jeg åbnede min taske for at finde telefonen for at se hvad klokken var, glemte jeg hvad jeg havde åbnet tasken for. Var det læbepomade? Tyggegummi? Læse nyheder på telefonen?

Så er det godt jeg har en assistent på arbejdet. Nu har vi lavet en prioriteringsliste over de projekter vi skal fokusere på. For der er virkelig mange bolde i luften lige nu og jeg har også mange kasketter.

Et af de højest prioriterede projekter er halskæder. Jeg er nemlig blevet spurgt af den lækreste mode og interiør butik om jeg kan lave flere til salg.
Jeg er perfektionist og de ting jeg laver skal være så meget i orden, hvis andre skal betale penge for det. Ellers kan det være ligemeget.

Jeg vil rigtig gerne høre jeres mening om disse 2 halskæder. Hvilken en kan du bedst lide?

Den naturlige lædersnor med perler af rosakvarts, kork og træperle betrukket med kobber?

Eller den med håndmalede perler som også er mere tidskrævende?





21 kommentarer:

  1. Er vild med #1 - det ser super fint ud med kobberet! #2... hmm, tænker at den malede kugle ville stå bedre alene?! Altså uden de to små trækugler ved siden af.
    Puha, kender godt det med svigtende korttidshukommelse, omend mit kun er forbigående og ifm. "almindelig" hverdagsstress, men føj hvor er det grimt pludseligt at køre i bil, og ikke ane, hvor man er på vej hen :-O Pas på dig selv, og rigtig god weekend.
    Kh. Trine

    SvarSlet
  2. Jeg må indrømme, at nr 1 er den jeg bedst kan lide... :)

    Pas nu på dig selv- du er vigtigere end alt andet!

    Kram
    /Christina

    SvarSlet
  3. Nr 1 med treperlen med kobber er storfavoritt, men jeg likte godt det andre også. Virkelig lekre. D

    SvarSlet
  4. Åh, de er jo skønne på hver deres måde. Jeg vil dog give Trine ret i at den malede kugle ville stå bedst for sig selv, eller evt. med én meget mindre kugle i guld. Men jeg kan nu bedst lide nr. 2.

    Pas godt på dig selv. Kan selv mærke stressen komme snigende (1½ til bacheloraflevering), så jeg har en ide om træls det er. Keep your head high.

    kh
    Simone

    SvarSlet
  5. Kære Junette
    Jeg forstår godt du kan merke stresset, efter din gode og travle start på dit nye firma, og med skole-lockout oveni, så er det sikkert ekstra hårdt for dig lige nu. Det betyder jo måske at du skal tage den lidt mere med ro / måske tage dig nogle dage fri, hvor du delegerer nogle krea / praktiske opgaver til nogen rundt dig? Så din hjerne får lidt hvile, og måske bliver tvunget til at fokusere på lidt andre sager, end det du står midt oppe i lige for tiden? Jeg bare gætter, og håber du snart får det bedre, og at dit fokus vender tilbage. Jeg har det selv på samme måde nogle dage indimellem, og det er gerne de dage, hvor jeg har haft ekstra meget at se til, og hvor jeg simpelthen trenger til lidt hvile. Sådan helt. ;-) Ønsker dig held og lykke med at finde balancen igen.

    Mht til dine fine smykker, så synes jeg også bedst om #1, men jeg tror det har lidt med størrelsen at gøre, på #2, den er ligeså fin som den anden, men ville passe mig bedre i en lidt mindre størrelse. (Men så bliver det måske også svært at lave det intrikate mønster..?) Super fine, begge 2! Hvor meget skal de koste? Jeg ønsker mig! :-)

    Kh Marthe

    SvarSlet
  6. Åh de er lækre begge to. Men jeg kan bedst lide nr 1.

    Pas på dig selv

    SvarSlet
  7. They both look fabulous !
    My personal preference goes to the handpainted one.
    Love from Belgium!

    SvarSlet
  8. Wow, de er da vildt flotte begge 2. Jeg kan bedst lide nr. 2. Men stod jeg i en butik og skulle vælge tror jeg jeg ville købe dem begge 2.

    Du må endelig fortælle hvor og hvornår dine flotte halskæder kommer til salg for så skal jeg da have fat i mindst en af dem

    SvarSlet
  9. Min favorit er klart nr. 1 og jeg tror det har noget at gøre med materiale og farvekombinationen der er yderst delikat :-)

    SvarSlet
  10. Jeg kan bedst lide nummer 1, den er mest enkel. Pøj pøj med arbejdet. KNus Heidi

    SvarSlet
  11. Klart nummer 1. Der er mere "ro" på den. :-)
    Pas nu på dig selv, ikke..... :-)

    SvarSlet
  12. Jeg SKAL åbenbart være rasmus-modsat, for jeg er KLART til nr. 2! - synes simpelten, den 1. ser for let og "billig" ud og den minder slet ikke nok om dig - kunne være fra H&M (undskyld det er IKKE ment som en fornærmelse men et forsøg på konstruktiv kritik) - det er bemalingen med mønstre, der gør den til DIN! - tror, det er korken, der ærgrer mig lidt... Hvad med at tage midterperlen med kobber fra nr. 1 og sætte den sammen med 2 mindre, bemalede (som den flotte store malede med trekanter i nr. 2)perler? Det kunne være en fin kombi men desværre også den tidskrævende model - beklager, når du er presset - men det kan ses, at ting har taget tid og det vil folk betale for...tror jeg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Kædemæssigt synes jeg også, at nr. 2 er klart fedest...

      Slet
  13. Stress er forfærdeligt - man mærker det ofte først når det har sneget sig ind på en og strammer grebet. Pas på dig selv og husk at slappe rigtigt af.

    Jeg kan umiddelbart bedst lide nr 1, men den malede perle i nr 2 er også rigtig fin. Mht nr 2 tror jeg det er selve kæden jeg ikke er vild med - og det symmetriske i at de mindre perler er lige store.. :)

    SvarSlet
  14. Helt klart nr 2 da der er mere "dybde" i den malede perle i midten og kæden er super fin der til.
    Kh
    En af dine faste læsere Birgitte

    SvarSlet
  15. Jeg er desværre selv i din situation med korttidshukommelsen og den slags, så jeg kan sagtens følge dig. Også i tomheden uden et projekt. Jeg er bare ofte så træt at jeg ikke kan begynde projekterne, uanset hvor gerne jeg vil...

    Jeg er PJATTET med dine træperler med kobber, for min skyld kunne du sagtens bare lave en kæde med dem i forskellige størrelser
    Men dine malede perler er så usandsynlig smukke...
    Kan du ikke lave mange af de hurtige og så lidt færre af de tidskrævende, bare for din fornøjelses skyld?

    SvarSlet
  16. Som andre har nævnt ville jeg fjerne de to små kugler på nr. 2. Den vil stå sindsygt godt alene - og jo det bliver nemt for meget ift. pynt. Nr 1 er dog også lækker i materialerne. Jeg ville lave begge, men med en ændring i nr 2':)

    SvarSlet
  17. Jag tycker bäst om nr 2. Var rädd om dig!

    SvarSlet
  18. Hvor er jeg dog helt utrolig heldig at så mange har givet deres mening om halskæderne!
    Men jeg synes bare ikke jeg blev så meget klogere på hvilken en det skal være.
    Dog tolker jeg alle jeres svar og input som at jeg har gang i noget der er interesse for. Det er helt rart at blive bekræftet i.

    SvarSlet
  19. Jeg stemmer på lædersnor og så er alle perler fine - men mere asymmetri ville klæde dem... ; )

    SvarSlet