onsdag den 20. marts 2013

På forsiden af avisen

I går var en særlig speciel dag. På vej til børnehaven med min søn, så jeg nogle bundter aviser til omdeling. Med mig på forsiden. Det gav lige et lille gip i mig. Jeg viste godt artiklen ville komme. Men jeg viste ikke at det ville komme i den førstkommende avis. Med mig udover hele forsiden.

Jeg er faktisk ikke særlig vild med fokus på min person. Jeg har befundet mig godt med at skrive om min historie og mine interesser her på bloggen. Og at jeg hjemme i lokalområdet er en ganske anonym person. Jeg synes dog min historie er vigtig at fortælle og den er særlig vigtig for mit lokalområde at kende til, hvis mit projekt med arbejde til folk med nedsat funktionsevne skal lykkes.

Her er link til artiklerne:

Førtidspensionist med egen virksomhed

Førtidspensionist drømmer om 10 ansatte



25 kommentarer:

  1. Sejt! Du fortjener det, for sej, det er du altså!

    SvarSlet
  2. super flot det du laver :o)

    SvarSlet
  3. Det er bare så godt det du gør :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det at gøre noget godt er i sig selv en stor drivkraft.

      Slet
  4. Svar
    1. Tak Julia. Jeg har jo også flittigt læst med om dine iværksættereventyr. Stor inspiration!

      Slet
  5. Mega sejt! Har faktisk skrevet om det på min blog i dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Aj, hvor er du sød! Og meget rammende overskrift. Jeg er i dag blevet kontaktet fra et sted, hvor de hjælper fleksjobbere videre. De ville gerne have mig til at komme og holde foredrag og inspirere deres målgruppe. Jeg er lidt skeptisk, for det er ikke bare noget man gør. Det er faktisk tæt på umuligt. :-)

      Slet
  6. Sejt, Junette:-) Det er nogle gode artikler, synes jeg - keep on the good work:-)

    Kh
    Anna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, jeg er også meget tilfreds med journalistens arbejde.

      Slet
  7. Godt gået og hvor kan det inspirere andre til at gøre det samme.
    Du skal da bare være stolt over at være landet på forsiden ;-)
    God dag til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Jeg er skam også stolt. :-)

      Slet
  8. Vil gerne give dig et skulderklap! Rigtig dejlig historie.

    SvarSlet
  9. Super godt klaret. Rigtig gode artikler - sådan!! Kh Maria

    SvarSlet
  10. Samme billeder på lokalavisen.dk :
    http://lokalavisen.dk/foertidspensionist-droemmer-om-10-ansatte-/Sjaelland-Regionale-nyheder/20130320/artikler/303209991/1051

    SvarSlet
  11. Tak for at dele din historie, måske jeg kan starte som selvstændig en dag. PT. arbejder jeg bare på at få min blog op at køre. Hvordan har du gjort da du var på "ren førtids pension" ang. dit salg fra webshoppen?
    Vil gerne selv sætte en webshop op, men ved ikke hvordan jeg skal håndtere det så længe jeg er på overførselsindkomst (barselsdagpenge/dagpenge). Hvordan beregner du priser, og den tid du skal registrere pr. uge?
    Er det efter hvor meget du har solgt eller hvor meget du har lavet?
    Håber det er ok jeg spørger, er i alt fald rigtig sejt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var mange spørgsmål. Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit første spørgsmål. Jeg er stadig på førtidspension og det vil jeg være, indtil jeg beviser at jeg kan være selvforsørgerende i en længere stabil periode. Hvis jeg begynder at have et overskud i min virksomhed, bliver jeg modregnet i pension. Men der er ikke noget overskud. Endnu.

      Jeg er ikke inde i regler for barsel og dagpenge, der må du spørge din a-kasse til råds.

      Slet
    2. Ok. Fik svar på mine spørgsmål. Synes stadig det er super sejtgået

      Slet
  12. Du er sej! Og dit projekt med din virksomhed er virkeligt fedt :) Rigtig god artikel - spændende læsning.

    SvarSlet
  13. Hej Junette - jeg så dig på forsiden af avisen her i ugen - pisse sej artikel (bare så sej at jeg er nødt til lige at bande :)). Jeg er helt enig i at selvværd og selvopfattelse/identitet hænger tæt sammen med et arbejde/en meningfyldt hverdag og det har alle ret til - Også selvom man på den ene eller anden måde pga af sygdom er begrænset. Man bliver i al fald ikke mere rask af at se fjernsyn og have ondt af sig selv :)Jeg synes det er flot at du står op for den sag! KH Tine

    SvarSlet