tirsdag den 5. marts 2013

Om brug af mønstre

Jeg har længe gerne ville lave en række indlæg om optimal brug af mønstre. Jeg har nemlig en masse fif til at gøre det lidt flottere og få det bedste frem i mønstret. Der er forskel på hvordan man skal forholde sig afhængig af om det er et småblomstret mønster, storblomstret eller grafisk.

I det her indlæg viser jeg tip til at benytte et storblomstret mønster.
Jeg har brugt tapetet på siderne i en sættekasse. Jeg har skåret 6 strimler og sat dem på i rækkefølge. Når man så ser det fra den rigtige vinkel fornemmer man hvordan mønstret ser ud i sin helhed og det ser ikke så rodet og tilfældigt ud.

Hvis jeg udelukkende havde benyttet småmønstret tapet, ville det ikke have haft nogen betydning hvordan det var skåret og limet på.





4 kommentarer:

  1. Det ser simpelthen så fint ud - jeg er især vild med den øverste!

    SvarSlet
  2. Sikke et godt tip du viser her, Junette! Og så lige inden jeg tager hul på div. tapet-projekter her hjemme! :0) Tusind tak!

    Kh Marthe

    SvarSlet
  3. Hvor ser det bare godt ud.

    Mange hilsner fra Heidi
    www.ehv16.dk

    SvarSlet