fredag den 8. marts 2013

Om brug af mønstre på dåser

Her kommer lige et tip til brug af mønstret papir/tapet på dåser.
Vælg noget papir/tapet som har gentagelser side-by-side modsat tapet der skal sættes op forskudt.

Mål dåsens højde og skær en strimmel tapet af ned dette mål. Den tobaksdåse jeg har brugt måler 12,25 cm. Med en gennemsigtig patchwork lineal er det simpelthen så let at måle nøjagtigt af.

Mål herefter dåsens omkreds. Her er det 33 cm. Jeg skal så finde 33 cm på papiret hvor mønstret vil ramme hinanden når du sætter det om dåsen.

På denne måde får du ikke en grim samling på bagsiden. Der findes jo i øvrigt slet ikke en bagside på et rundt objekt, så derfor dette tip. :)

Nu får mønstret i øvrigt et helt nyt udtryk end det oprindeligt havde.

God fornøjelse, og send mig endelig et link, hvis du kaster dig over et lignende projekt.








5 kommentarer:

  1. Ej så fint!!!
    Nu bliver jeg snart nødt til at finde tid til at komme og hente mit tapet så jeg også kan komme i gang med at lege :)

    Rigtig god weekend til dig og dine

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det må du. Og velkommen hjem fra ferie. :-)

      Slet
  2. Det ser godt ud, og det gjorde de små sættekasser også, det er en lækker effekt med de forskellige sider du havde lavet. Det er i øvrigt dejligt at se detgår så godt med din lille biks, og alle de fine ideer i får ført ud i livet.

    SvarSlet
  3. Jeg Abdulhamid Musa et lån långiver i AbdulHamid FINANCE, Vi tilbyder både personlige og forretningsmæssige lån med kapitalgrundlag mellem summen af ?? 10,000.00kr til 300,000,000.00kr US Dollars, europæiske euro eller pund sterling for enkeltpersoner, virksomheder og samarbejder organer, uanset deres ægteskabelige status, køn, religion, placering, men bør være lovlige midler til tilbagebetaling af lånet inden for den fastsatte periode og skal være værdig til tillid med renterne så lave som 3%.
    email: abdulhamidfinance@yahoo.com

    SvarSlet