lørdag den 3. november 2012

Mønstre med vintage inspiration

Mine vintage stoffer og tapeter er et kæmpe katalog af inspiration for en mønsterdesigner som mig med hang til farveskrål.

Da jeg blev uddannet var der på uddannelse stor fokus på digital print. Altså at man kan printe direkte på emnet, istedet for at der skal laves valser eller trykrammer. Den traditionelle måde at trykke på er både omstændig og bekostelig. Så med de investeringer der skal til for at lave et print, så er man nødt til at bestille riiiiigtig mange meter stof, før at det kan betale sig.

Med digitalprint kan man printe små mængder. Største udfordring er farvestyring. Det er svært at få til at blive som man forventer.
Jeg har derfor investeret i et colormap, som er et kort over de farver som Spoonflowers printer kan lave.

Jeg har fundet et par vintagestoffer, med farver jeg er specielt glad for. Herefter finder jeg de farver som kommer tættest på, på farvekortet. Koderne skriver jeg ned, for de skal bruges i mit grafikprogram (jeg bruger Photoshop).

Det mønster jeg her har lavet er også med inspiration fra vintagestof. Farverne på stofferne er lidt falmede og forvaskede, og det er lige præcis de nuancer jeg vil have frem.

Herunder har jeg printet mønstrene ud på min egen printer. Farverne passer ikke helt, da de jo er tilpasset printeren hos Spoonflower. Glæder mig til at se resultet om nogle uger!

Her ses det stof jeg har fået farveinspiration fra

Andet stof jeg har fået farveinspiration fra


Colormap, hvor jeg kan finde farvekoder på de farver jeg ønsker

Her er det stof jeg har fået inspiration fra til mit mønster

10 kommentarer:

  1. Det ser rigtig dejlig retro ud dit nye mønster. Glæder mig til at se det færdige resultat.

    SvarSlet
  2. Really love your designs!!
    x
    Else

    SvarSlet
  3. Keep on working, great job!

    Here is my webpage :: hardwood floors

    SvarSlet
  4. I am regular visitor, how are you everybody? This article posted at this site is actually fastidious.


    Here is my page ... phoenix cleaning service

    SvarSlet
  5. Thanks for finally writing about > "M�nstre med vintage inspiration" < Loved it!

    Here is my web page - treatment for toenail fungus

    SvarSlet
  6. Hey! Do you know if they make any plugins to protect against hackers?
    I'm kinda paranoid about losing everything I've worked hard on.

    Any tips?
    hardwood floors installation

    My web site cleaning hardwood floors

    SvarSlet
  7. I do not even understand how I stopped up here, but I assumed this post was once good.
    I don't realize who you're but certainly you're going to a well-known blogger for those who aren't
    already. Cheers!

    Also visit my web-site; writelady.net

    SvarSlet
  8. Howdy! Quick question that's totally off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My site looks weird when viewing from my apple iphone. I'm trying to find a theme or plugin that might be able to correct this
    issue. If you have any recommendations, please share.
    Thanks!

    My website ... natox cream

    SvarSlet