lørdag den 20. oktober 2012

Særling

Denne uge har budt på en masse rejseri. Jeg har vel brugt omkring 10 timer i tog. Det ryster og bumler og er jeg synes det er helt ideelt til skæve tegninger. Jeg har hadet at tegne i toget netop fordi det ryster så meget, at det aldrig bliver som man havde planer om.
Jeg vil så gerne lære at tegne ansigter med lys og skygge, men synes det er pissesvært! Så når jeg gør det i toget, så får skævhederne ekstra styrke, så det bliver interessant. (Hvis det ikke bliver interessant, men bare grimt, så er det ikke min skyld, men togets!)

Dette ansigt har nærmest fiskeøjeperspektiv, og ser temmelig spooky ud. Aner ikke hvordan det gik til. Det skete bare! :-) Jeg har aldrig fået tegneundervisning og ved heller ikke så meget om perspektiv, så synes det er ret sjovt at det lissom bare sker.




Nyt ansigt på vej. Tror måske det ender ud at blive en trold. :-D Ikke noget jeg har så meget magt over.


9 kommentarer:

  1. For en som mig der ikke kan tegne, ihvertfald ikke på den måde, da ser det ret godt ud, og når nu tegning og foto af dig selv ligger lige overfor hinanden så kunne det næsten ligene et selvportræt.
    god lørdag aften
    Eva

    SvarSlet
  2. Du laver de fedeste tegninger Junette :) <3

    SvarSlet
  3. Jeg kan også rigtig godt lide dem:-)
    Kate

    SvarSlet
  4. For mig ligner det fiskeøjeperspektiv...;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal ikke læse hvad jeg skriver, man hvad jeg tænker! :-)
      Det var nemlig det jeg mente.

      Slet
    2. Hi hi - det tænkte jeg nok....

      Slet
  5. Fantastisk tegning. Jeg ville UDEN TVIVL købe plakaten :-)

    Tanker fra Carina

    SvarSlet