søndag den 7. oktober 2012

Min fredag i fængsel

Jeg er lige kommet hjem fra nogle travle dage i Kbh.

Torsdag, shoppingrunde i Kbh: Husflid, Retro Villa, Grønlykke og Den kinesiske butik, samt tilfældigt møde med den allerskønneste designlærer fra mit studie.
Fredag, besøg i Vestre Fængsel for at undersøge muligheder om samarbejde
Lørdag, Psykiatritopmøde 2012

Jeg er proppet med indtryk, idéer og store fremtidsplaner. På trods af begrænsninger i arbejdsevne og store helbredsmæssige udfordringer, så vil jeg ikke længere lade nogen fratage mig mine håb og drømme! Lørdagens program bekræftede mig i, at det med at fratage folk håb og drømme, er no- go!

Fredag var jeg til møde i Vestre Fængsel, fordi jeg er fuldstændig vild med deres Made by Prisoners projekt, hvor de indsatte laver arbejde der har et socialt sigte.
Mit projekt "Pattern Like", har også et socialt sigte: at være et kreativt arbejdstilbud til folk med nedsat funktionsevne. Nu har jeg det sidste år haft de tanker susende rundt i mit hoved. De vil ikke gå væk! Og det er jo fordi det giver så fantastisk god mening. Jeg ved hvad jeg taler om, fordi jeg er i det.

Det var virkelig spændende at være i fængslet. Det var første gang jeg er i fængsel, så det var også temmelig overvældende! Jeg hørte om muligheder og deres igangværende projekter. Det vil komme til at blive en længere proces, men jeg er så begejstret!
De indsatte laver bl.a. håndlavede keramikperler, som jeg købte med hjem. De er allerede blevet omsat til et smykke.
Perlerne er ikke perfekte. Men de giver mening og de har en historie. De er ikke kedelige, som de måske i højere grad ville være, hvis de var helt runde.

Jeg håber på at jeg får mulighed for at lave lidt flere halskæder, som jeg sætter til salg i Etsybutikken.







3 kommentarer:

  1. Det lyder som et spændende eventyr.
    Kh. Malene

    SvarSlet
  2. Åhh det er altså skønt med ildsjæle som dig!! Håber alt det bedste for dine projekter, og glæder mig MEGET til at høre hvordan det udvikler sig.
    Kh
    Mette

    SvarSlet
  3. Det var DET du skulle :) Kan godt forstå du er tændt, det er jo helt fantastisk, og helt i tråd med, hvad jeg opfatter du står for. De er superskønne de keramikperler, jeg tror på, at de kæder bliver hurtigt afsat :)

    SvarSlet