søndag den 2. september 2012

Lektier! At sætte sine grænser!



Mit Dinabarn som lige er startet i første klasse, fortalte at de havde fået lektier for i skolen. De havde fået læst en Vitello bog og så var lektien at de skulle finde på alle de grimme ord og bandeord de kunne komme i tanke om. Den slags ord bliver flittigt brugt i historierne om Vitello.
Mit Dinabarn rækker så hånden op.
"Ja, Dina?"
"Det vil jeg ikke."
"Nå, hvorfor?"
"Jeg synes ikke det lyder pænt og jeg kan ikke lide at sige sådan nogle ord."
"Ok, Dina, du får så lov til at slippe."


Efter en uge i den nye skole kom Dina hjem og fortalte at hun havde startet en strikkeklub. En fingerstrikkeklub.
Eneste krav er at man skal opføre sig ordenligt (siger sig selv, efter man læser ovenstående) og at man har lyst til at lære at strikke. Fingerstrikke. Klubben tæller nu 7 medlemmer.
Læreren bakker op om barnets talent for strikning og en dag hvor de skulle forme tal med garn, foreslog læreren at Dina formede sine tal med fingerstrik. Jeg takker. For jeg har lidt svært ved at finde anvendelse for 1 kilometer fingerstrik dagligt. :-)






9 kommentarer:

  1. det var da den underligste form for lektier jeg nogensinde ha hørt om!! - godt din fornuftige datter ku sige fra;-)

    SvarSlet
  2. Ej, hvor fantastisk!! Hun lyder godt nok til at ha' ben i næsen:)

    SvarSlet
  3. Hvor flot at hun kunne sige og fra, og ja, hvad f.... *;)* er det for nogle lektier at give ungerne?? Altså!!

    SvarSlet
  4. Hvor er hun bare sej, din lille Dina!
    Klap lige dig selv på skulderen, nu jeg ikke kan nå, for at have opdraget sådan en skøn og klog pige!

    Kh Julie

    SvarSlet
  5. Meget skøn historie ;-) Hvor er det dejligt at høre at hun mærker efter og siger fra og til, det er virkelig en gave at kunne det i en tidlig alder. Og helt vildt sjovt at hun har lavet en strikkeklub!!! Mere af den slags i skolerne rundt omkring...

    SvarSlet
  6. Hun er da ikke "tabt bag en vogn" hende Dinabarnet... Hvor lyder hun til at være en skøn unge!

    SvarSlet
  7. Åhhh kom sådan til at grine, da jeg læste dit indlæg. Hvor er hun dog bedårende:-)

    SvarSlet
  8. Super ide med fingerstrikkeklubben og fedt af læren at bruge fingerstrikken i undervisningen.

    åhhh Vitello ham grines der af herhjemme:-P

    SvarSlet