mandag den 6. august 2012

Hjertestole makeovers


Jeg har længe haft nogle hjertestole stående, som bare manglede den helt rigtige overhaling. Jeg synes de stole er noget af det fineste i almuestil. Derfor har det også taget mig 1½ år at beslutte, hvad jeg skulle gøre ved dem. Udover at gå og ae dem lidt af og til.

Jeg blev ret forelsket i mit projekt med at lave farveforløb med spraymaling. Så jeg øvede mig først på mit meget grimme koksgrå havebord med glasplade. De fleste af mine møbler er arvet, fundet på storskrald og genbrug. I mine år som enlig forsørger på SU, har der sneget sig nogle temmelig kiksede ting ind. Havebordet er en af dem. Og det er jo godt nok. For så har man noget at øve sig på!




Havebordet er stadig kikset og mit farveforløb blev ikke helt så fantastisk. Den mørkeorange på bordpladen ligner mest af alt en våd plet. Men det har gode stænger!




5 kommentarer:

  1. Det er nogle rigtig rigtig fine stole. Tak for inspirationen:)

    SvarSlet
  2. Hvor er de hjertestole dog fine(:

    Du er velkommen til at kigge forbi min blog og min give away,
    hvor man kan vinde et gavekort på 250kr(:

    http://dyreglad-pige.blogspot.dk/2012/07/give-away-nr-7_22.html

    SvarSlet
  3. Hvor er de bare blevet fine. Jeg bliver helt glad af at se på dem.

    SvarSlet
  4. Det ser rigtig godt ud med farve overgangene, det har du klaret rigtig godt. Bordet er da også blevet fint, det er da pænere med noget farve end når det bare er gråt.
    Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet