lørdag den 4. august 2012

Farveforløb med spraymaling

Som så mange andre er jeg også hoppet på den med spraymaling. Man skal godt nok være heldig for at finde en dag hvor vejret passer til den slags, hva´?
Som i alle andre henseender har jeg et problem med at styre mig, når det gælder valg af farve. At bede mig om at vælge én farve er en tidskrævende affære. Det kan jeg jo ikke, når der findes så mange valgmuligheder. Det vil blive noget med at jeg ville ombestemme mig 117 gange og alligevel ikke blive tilfreds. Så jeg har valgt en bunke farver og eksperimenteret med at lave farveforløb med spraymaling på nogle dåser. 
Det er blevet f****** fint! Sgu´!


Fremgangsmåde:

Vælg 3 farver spraymaling. På den lyserøde her, har jeg brugt pudderfarvet, lyserød og neonpink.

1. Dæk de områder som ikke skal males med malertape
2. Mal et tyndt lag med mellemtonefarven. I dette tilfælde er det den lyserøde. Vent 10 min på at det tørrer.
3. Mal øverste kant med den lyseste farve.
4. Mal det midterste mens den lyse farve stadig er våd.
5. Mal med den mørkeste farve på nederste kant mens de andre stadig er våde.
6. Fjern malertapen inden det tørrer.
Finito!

Til den blå version har jeg brugt mint, lyseblå og neonblå.






8 kommentarer:

  1. de er blevet super flotte :) jeg ville heller ikke kunne bestemme mig til hvilke farver jeg skulle bruge så jeg forstår dig godt :)

    SvarSlet
  2. Hvor er de bare blevet fede! :) God idé! Og det er også fedt du har beholdt noget stål, det giver dem lige lidt mere kant ;)

    SvarSlet
  3. Super cool! Hvor har du købt farverne? :-)

    SvarSlet
  4. wauw, en feeeeed effekt!!!

    SvarSlet
  5. Wauw... du har styr på det med at spraymale, det er super flot.

    SvarSlet
  6. f*** det fedt!!! så sejt! det MÅ prøves. Minder lidt om batik mm.

    SvarSlet
  7. Tænk at man kan male sådan. Der er virkelig fint;-)
    Kate

    SvarSlet