torsdag den 19. juli 2012

En lille Dina rejste (til Holland)

I går tog Dinabarnet, min store lille 7-årige, på miniferie til Holland. Uden sin mor!
Hun blev spontant inviteret med af min bror og hans japanske familie, som er på ferie i Danmark og gerne ser en lille bid af Europa ved samme lejlighed.

Så først på ugen var vi ude i noget med at få taget billeder, lavet nødpas og hævet Euro, så hun kunne komme af sted.

Her til aften har jeg skypet med hende. De bor på flodbådshotel og hun deler kahyt med hendes japanske fætter. Jeg var lidt betænkelig ved om hun ville synes det var et problem at de snakker japansk og engelsk. Men som hun selv så fint formulerede det: "Nej, det er da ligemeget. Så længe vi er søde ved hinanden!"

I dag har hun fået shoppet for hendes lommepenge. Jeg sagde til hende inden hun tog af sted, at hun først og fremmest skulle købe noget til sig selv. På Skype viste hun hendes indkøb frem; et par hollandske træsko i sin egen størrelse. Hun er guld!


7 kommentarer:

  1. ej hvor er hun bare sej Junette, det er vildt hun havde mod på det allerede... Er sikker på hun får en fantastisk oplevelse...

    Og fint køb hun har gjort sig ;.)

    SvarSlet
  2. Hej Junette
    Ja, hvor er hun sej, din datter. Og klog. Det bliver sikkert en flot oplevelse for dem alle, og samme sprog, eller ej, det er jo bare så rigtigt som hun siger, at så længe man er søde ved hinanden! :-)

    Jeg vil vise det her til min Pelle, der også sikker vil synes Dina er sej! : )

    Kh Marthe

    SvarSlet
  3. Aj hvor fint!
    Jeg ved ikke helt hvorfor, men hvor blev jeg da helt rørt over at hun sådan køber sådan en gave til sig selv :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg måtte også fælde en tåre,da jeg så det, til trods for at jeg kender hende rigtig godt.
      Jeg er heneds bedtemor

      Slet
  4. Fantastisk at hun har mod på at rejse ud i verden uden mor ved sin side. Det er super at hun er så modig og har tilliden til andre mennesker i orden :) Meget selvstændig og klog lille pige har jeg indtryk af (og kreativ ved jeg jo fra andre indlæg) :D

    Det har du gjort godt!

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Ja så er hun alligevel en stor pige og hvor tager hun det bare rigtig fint, og sikke nogle søde træsko.
    Hilsen Heidi fra Egholmvej 16

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare fedt, at hun har mod på sådan at tage af sted "på egen hånd" - i hvert fald uden mors hånd:-)
    Det er lidt sjovt, at vi som voksne med det samme tænker "åh nej, sproget" og så er det slet ikke et problem for hende. Sej pige du har dig:-)
    Kh Anita

    SvarSlet