tirsdag den 10. juli 2012

Design værktøjer

Jeg har gjort nogle småinvesteringer den sidste måneds tid.

Den ene investering er opgradering af Photoshop. Jeg kører stadig med CS3 versionen, som vist er 5 år gammel. Fordi jeg er Adobe kunde har jeg haft mulighed for at købe Adobe Creative Cloud til en meget fordelagtig pris. Creative Cloud er adgang til alle de mest brugte grafikprogrammer fra Adobe. Man køber ikke et fysisk produkt, men "lejer" programmet. Jeg har det en lille smule anstrengt ved tanken om at leje noget, fordi man ender med at betale en meget høj pris for noget man aldrig får ejerskab over. Men dette tilbud jeg fik, gav god mening for mig! Nu er problemet så bare at min computer ikke er helt lever op til systemkravene... Så nu skal jeg skrabe sammen til en løsning på dette problem. :-)

Min anden lille investering er color charts fra Spoonflower. De har skiftet system, så hvis man bestiller stof fra tidligere designs, så vil farverne nu være markant anderledes.
Jeg har bestil color charts trykt på almindelig bomuld og på jersey. Der er farvekoder med, som jeg kan bruge i photoshop, så jeg kan være helt sikker på hvordan farverne tager sig ud trykt. Det kan spare mange ærgelser!

Uhm, farver!


Almindelig bomuld og jersey lagt op mod hinanden. Kæmpe farveforskel!





3 kommentarer:

  1. Jeg har også fået det nye farveskema, men er lidt skuffet over det. Jeg syntes at farverne er meget dæmpede og med et grå skær i. De klare farver jeg har i tidligere tryk kan ikke findes på deres farvekort, så jeg rykker dem nu for et bedre bud. Har du også det problem eller er du godt tilfreds med farverne?

    SvarSlet
  2. Jeg havde ikke det gamle colorchart, så har ikke noget at sammenligne med. Men jeg har bestilt nogle swatches med mine egne designs og de er markant anderledes i farverne i det nye system. De har lidt et vintage skær over sig ;-)

    Jeg er dog ikke pjattet med at jersey´en er naturfarvet istedet for hvid. Er det fordi det er øko?

    SvarSlet
  3. Naturfarven er afgjort p.g.a at det er øko. Det er jeg sikker på. Hvis det var hvid, vil det ha' en eller anen behandling.

    SvarSlet