onsdag den 13. juni 2012

Lækker emballage

Jeg har gået og summet over at jeg gerne vil lave noget lækker emballage til de smykker jeg allerede laver og som jeg har på tegnebrættet, men selvfølgelig ikke har tiden til. Det løser sig! Med tiden, ikk´? ;-)
Emballagen må ikke være for dyr, ikke for besværligt og skal selvfølgelig fortælle noget om det univers jeg står for.

Jeg elsker jo tapet, papir, mønstre, origami, stof, farver og at bruge materialer til andet end det de oprindelig var tænkt til.

Jeg har lige købt nogle nye papirfoldebøger og i den ene fandt jeg det jeg søgte! En opskrift på en origami gavepose. Jeg har så junettificeret den og brugt de materialer som jeg like´r. Foldet i tapet og lukket med en stofstrimmel. Helt enkelt og ret smukt.
Opskrifterne i bogen er i øvrigt helt perfekt til tapeter, da mange af dem foldes af store stykker papir. Det anbefales desuden at bruge kraftigt papir til de større projekter. Igen, tapet er perfekt!

Hvad synes I?







13 kommentarer:

  1. Simpelthen SÅ fin. Skriger på en "DIY"!!!

    SvarSlet
  2. Helt vildt fine pose... Er også top forelsket i den der mange kantede ting i kæden...

    SvarSlet
  3. Hej Junette
    Ej hvor er den sindsyg flot din pose (og smykke) - flot arbejde :) KH Tine

    SvarSlet
  4. Super fin, en hold da op at skulle lave dem til alle smykker, det havde jeg ikke tålmodighed til :-)

    SvarSlet
  5. Virkelig flot :) Er selv meget interesseret i origami, så kunne rigtig godt tænke mig at høre hvilke bøger du har købt? og måske også hvad du syntes om dem :)

    Ps. tusind tak for den fine præmie fra din giveaway! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. På det sidste billede kan du se den bog, jeg har fundet inspiration og foldevejledning i: "Practical origami".
      Den er ret så lækker, både fordi den er opdateret med et nutidigt look og fordi det er ting man kan bruge til noget. Jeg synes feks ikke det er så fedt at folde origamidyr. Men jeg er vild med ornamenter og æsker.

      Slet
  6. Barbara jeg orker det ikke lige for tiden, men der er en vejledning her:
    http://www.youtube.com/watch?v=ZBQR5DJJ8h4

    Tak for søde tilbagemeldinger. Det er altså rart. Selvom jeg er tilfreds med resultatet inden jeg offentliggør det, så gipper det altid i mig lige når jeg poster indlægget. Den der sædvanlige usikkerhed, om det nu er godt nok... :-)

    SvarSlet
  7. Den er vildt fin den lille pose! Ville da være lækkert at modtage et lækkert smykke i så fin en indpakning. :)

    SvarSlet
  8. Super fin lille pose! Den er næsten for fin til "bare" at være indpakning.. :)

    SvarSlet
  9. God ide til smykkerne. Jeg laver også selv rigtig mange smykker, som jeg sælger ud af, du kan bl.a. se dem på min blog, hvis du har lyst. Tænkte på, om du måske havde lyst til at tilføje mig på din blogroll, er nemlig ny herinde, og kunne godt tænke mig, at blive "set" lidt herinde:-)

    SvarSlet
  10. Den er virkelig smuk, jeg ville elske at få en gave pakket så smukt ind, og den siger rigtig meget om designeren bag smykkerne også.... helt sikkert den du skal holde dig til :o)

    De kærligste hilsner
    Jill

    SvarSlet
  11. det ser rigtig godt og flot ud :)

    SvarSlet