lørdag den 2. juni 2012

Forelsket i min egen idé

Ja, ikke den mest ydmyge titel. I know!
Men jeg faldt for nyligt over et mønster på ETSY, som jeg bare måtte eje!

Bluser som minder lidt for meget om noget min mor syede til mig og min søster da vi var børn. Vi var simpelthen så bedårende i det hjemmesyede tøj, hjemmeklippet grydehår og nygroede store tænder at vi blev foreviget hos fotografen, som toppede looket med et eksotisk baggrund med solnedgang.

Her er så min version i et miks af retrostoffer. Jeg mente det kunne blive til den gladeste og skønneste skjortebluse til mit smukke Dinabarn.
Jeg er totalt novice ud i tøjsyning og at læse opskriften var virkelig sort snak! Så jeg fik min mors hjælp. Hun kan sy! Men ikke læse eller forstå engelsk. Så jeg måtte oversætte så godt jeg nu kunne. Så stay stitch blev oversat til "blivesyning". Jeg aner jo ikke hvad det hedder på dansk!
Resultatet må I se i morgen, men jeg lover at det ikke skuffer. Efter den er syet er jeg stadig forelsket i min egen idé og drømmer om at sætte stoffer sammen til mange flere!


2 kommentarer:

  1. Skønt mønster og skønne stoffer, glæder mig til at se resultatet:-)

    SvarSlet
  2. Super sødt mønster, det kan da kun blive et hit til de mindste! Venter spændt på resultatet :-)

    SvarSlet