mandag den 28. maj 2012

Udendørsmaling

I går og i dag har jeg arbejdet på et kreaprojekt med udendørsmaling.

Jeg har i nogle uger gået og brudt mit hoved med hvordan, hvilken maling og hvilke farver jeg skal bruge til de geometriske perler jeg nørkler med.
Og da penslen alligevel var i gang, så fik jeg også lige upgraderet nogle småmøbler. En hylde er blevet lyseblå -farven hedder noget så uimodståeligt som "cool candy".
En blomsterpiedestal har fået malet neonpink sokker på.

Perlerne er blevet neonpink og lyseblå. Nogle kun med neon, nogle med begge farver. De er blevet rigtig gode!
Nu skal jeg så bare finde ud af hvilken kæde. Jeg tror det ender med en sølvfarvet kuglekæde og ikke andet.


Kom selvfølgelig til at spilde maling på det meget grimme havebord. Så nu må jeg hellere male det hele neonpink. Ærgerligt.... så ærgerligt.... ;-)

Kan godt lide at blomsteropsatsen har lidt patina og en gylden farve som minder mig om halvfjerdser sommerhus interiør.

Er glad for at baggrunden er så sløret. Hvis ikke, så ville der nemlig være kig ind til et meget rodet køkken :-D

Har sat perlerne fast på penselskaft, så er der styr på dem både mens man maler og når de står til tørre!

Pinsens færdige projekter. På billedet er der kommet en lille trææske med, som har fået et ekstra lag maling.

12 kommentarer:

  1. Mums- lækre farver! Jeg har en skammel der skal have et pink sæde- har du en farvekode du vil dele?

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ingen farvekode. Tror bare du skal spørge efter neonpink. :-)

      Slet
  2. Jeg får virkelig lyst til at smutte forbi en genbrug imorgen, købe et lille bord og male benene pink!

    Hvor er det smukt, Junette!

    SvarSlet
  3. Wau! Glæder mig til at se den færdige kæde! Og det med at spilde, ja det kan jo ske. Brandærgerligt at bordet nu må males helt pink ;-) hæhæ.

    SvarSlet
  4. Hej Junette!
    Dejligt at få lavet nogle sådanne ting, som man har gået og tænkt på et stykke tid! :)
    Så smart med at træde perlerne på pensel-skaft, så de bliver nemme at male på, samt de kan stå og tørre uden frygt for at farverne kommer borti (norsk) noget andet! (Jeg sad nemlig og tænkte på, imens jeg læste dit indlæg, hvorledes man mon malede på perler, uden at smøre maling ud over det hele (altså minus havebord ;)

    Smil fra Marthe

    SvarSlet
  5. Helt vildt lækre farver. Sikke en god ide at give gamle møbler nye sko på :-)

    SvarSlet
  6. Sikke lækre og meget iøjenfaldende farver! ;)

    SvarSlet
  7. Kan se du også har samlet op på den nye "Dipped" trend - MEN aber jaaaa; naturligvis med Junne-twist-neonstyyyle. Meget opkvikkende at se på. Bedre end Livol Ultra! :-) L

    SvarSlet
  8. Hvor er det blevet fint, dejligt med farver.

    SvarSlet