mandag den 7. maj 2012

Til Mor

Min mindste pusling kom hjem efter weekend hos far i Kbh i går. Jeg kunne mærke at han havde rigtig meget brug for at være tæt på mig, sidde på skødet, snakke, lave noget sammen. Nærvær.

I dag har jeg været på hospitalet i Odense og Sigurd skulle derfor hentes i børnehaven af Bedste. Jeg havde det rigtig skidt med at jeg ikke selv kunne hente ham fra børnehaven, når nu det var mig han havde brug for. Så jeg ilede igennem aftalerne på hospitalet og kunne akkurat nå at hente ham kl 5 minutter i institutionens lukketid. Han vidste ikke at det var mig som kom. Men han har i hvert fald tænkt på mig i dag. For det var denne tegning som lå og ventede:


Ikke nok med at han har tegnet den fineste pige i rød kjole, langt hår og misundelsesværdige øjenvipper. Han har også skrevet til mor! Det er første gang han skriver noget som giver mening og ikke bare er tilfældige bogstaver og tal blandet sammen. Men han er altså også kun 4½ år.

6 kommentarer:

  1. Det er så hårdt når men ikke kan være lige den mor man gerne vil være, når man nu ved hvad ens barn har brug for. Men prøv at tænk på, at når du gør det så godt du kan, så kan du ikke gøre det bedre. Mange ser slet ikke de tegn deres børn sender, du ser og har fokus på det, du er da en super mor når du kan det. Jeg står som pædagog hver dag og siger til forældre, dit barn har sååå meget brug for dig for tiden, kan du ikke prøve... Jeg syntes du skal sove trygt og tænke at du gør det godt og du har en fantastisk dygtig dreng, virkelig fin tegning og sejt at han har skrevet til mor.

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en fin tegning. Jeg er sikker på du er en fantastisk mor !

    SvarSlet
  3. Sikke en vidunderlig tegning - så smuk du er ;0)
    Kh Eline

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn tegning. Pas godt på den! Mine børn er for længst blevet voksne, men de tegninger de lavede til mig, da de var børn, er skatte som stadig gør mig rigtig glad :-)

    Randi

    SvarSlet
  5. Der er vidst ingen tvivl om at han er vild med sin mor ;o) Dejligt!

    Kh. Birgitte

    SvarSlet