fredag den 4. maj 2012

Aldrig for gammel til at lege

Min datter, Dinabarnet, fik for nyligt silk clay i fødselsdaggave. Siden da, har vi været i Panduro efter forsyninger 3 gange! På 14 dage. Både mig og begge unger er helt pjattede med det. Da Dina skulle forklare hvorfor det var så fedt at lege med, så forklarede hun at det både er modellérvoks og at det derefter bliver til legetøj man kan lege med. Så smart! Det fede er, at hun har haft de små færdige figurer med til legetøjsdag i skolen. Det er langt fra første gang hun vælger at tage hjemmelavet legetøj med. Det gjorde hun også tilbage i børnehaven. Så bliver jeg altså stolt!

Nu har jeg bestilt en ordenlig røvfuld på nettet, til en noget bedre pris. For de er godt nok dyre i drift, de der produktive unger (og jeg).

Det minder lidt om cernit, men det er blødere og nemmere at arbejde med for små fingre. Det skal ikke i ovnen, men skal lufttørre. Når det er færdigt er det lidt viskelæderagtigt.

Her er nogle af figurerne som Dina og jeg har nulret til live:






6 kommentarer:

  1. Uh ja silkclay og foamclay (som dog er mere fedtet mens man former men bliver hårdere end silkclay når det tørrer) er smadder skægt!
    Det storhitter også hos børnene på min arbejdsplads :)

    SvarSlet
  2. Sådan noget kunne det være man skulle overveje at få fat i:)
    Ved ikke om du kender den, men jeg har denne bog, som er rigtig god til at hente inspiration i: http://www.klematis.dk/d/Hemmeligheder-om-modellervoks-i268.html

    SvarSlet
  3. Det har jeg aldrig hørt om før, det skal da tjekkes ud

    SvarSlet
  4. Åh vilka underbart kreativa små filurer :-)

    SvarSlet
  5. Faldt lige over dette da jeg Googlede Silk Clay - det er en fin blog du har!
    Hvor hurtigt tørrer det; har man god tid at modellere figurene i?
    Vh
    Sheila

    SvarSlet
  6. Faldt lige over dette da jeg Googlede Silk Clay - det er en fin blog du har!
    Hvor hurtigt tørrer det; har man god tid at modellere figurene i?
    Vh
    Sheila

    SvarSlet