søndag den 1. april 2012

Foredrag, ambassadør, tur og patchwork

Denne weekend har jeg haft alenetid. Hvor har det været dejligt! 
Jeg har haft en virkelig hektisk uge, med alt for mange møder og aftaler af den ufede slags. Sådan nogle hvor jeg lige bliver mindet om at jeg er patient/klient.
Tirsdag var jeg til et foredrag om at være særlig sensitiv. Jeg kendte en del til emnet i forvejen, så det var begrænset hvad jeg fik med mig. Lidt fik jeg dog med:
At være særlig sensitiv er ikke en diagnose, men et karaktértræk. Omverdenens (og egen) manglende forståelse kan dog gøre at den sensitive person bliver overbelastet og dermed udløser en diagnose af en art.
De fleste særlig sensitive er introverte. Forskellen på at være ekstrovert (udadvendt) og introvert (indadvendt) er hvor man henter sin energi eller lader op. Den udadvendte får energi af at være sammen med andre. Den indadvendte lader op i eget selskab. Jeg tilbringer alt for lidt tid alene og den manglende alenetid belaster mig. 

Torsdag var jeg til netværksmøde med andre der har gået på iværksætterkursus i Spinderihallerne. Jeg fik bl.a. hilst på Malene, som har gået på et tidligere hold end jeg. Nå, ja og så fik jeg da også hilst på den amerikanske ambassadør som lige kiggede indenfor hos os. Og ja, den er god nok! Det er ikke en aprilsnar.

Men altså, denne weekend bød på ro! Jeg opnåede endda at mærke et lille savn efter mine søde og sjove unger. Og så fik jeg tid til at køre en lille tur med min mor. Vi kørte ud til Tine, som har netbutikken Thomsons.dk. De ting som min mor og jeg i samarbejde kan kreere passer perfekt ind i Thomsons univers! Så vi har aftalt at hun skal prøve at have nogle af tingene i hendes butik. Hendes møbler er farverige og finurlige og jeg kunne ikke forestille mig en mere passende ramme end hos hende.

Her er lidt af det som vi skal have lavet færdigt:

Smukt smukt tæppe!

Mere tæppe

Puder med mit eget print

4 kommentarer:

  1. Det er SÅ smukke ting...

    Heldigvis så er der ikke så langt hen til butikken fra mig, så jeg må jo lige liste forbi og kigge ;0)

    De har i forvejen et par møbler jeg har lidt kig på

    SvarSlet
  2. Å vilka fina grejer du gör, kikat runt nu på sidan och verkligen njutit av allt fint du gör och sammlar på!

    SvarSlet
  3. Hej Junette. Tak for din fine blog, som jeg lige er begyndt at følge. Jeg har det lidt ligesom dig, har brug for at trække mig tilbage og finde energien og roen. Læser den skønneste bog af Judith Orloff, Positiv Energi hedder den. Judith Orloff er læge, men en meget klog en af slagsen, og hun er selv et meget sensitivt menneske, og har brugt mange år på patienter der har det lige sådan. Måske kender du hende allerede, ellers kan du måske få glæde af hende, hun kan lånes på bibliteket :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for det! Det vil jeg se nærmere på.

      Slet