onsdag den 28. marts 2012

Same/same, but not the same


Her har jeg samlet, hvad der tilsyneladende er det samme print, men som ved nærmere eftersyn ikke er det samme! Detektivarbejde fra en meget passioneret pattern liker. 
Mønsternørdning når det er bedst!

Disse prints er i øvrigt mit yndlingsprint af dem alle! Det nederste lilla i sidste collage er mit allerførste stykke retrostof, som fik mig i gang med at samle.

Amerikansk oprindelse.
50% bomuld/50% polyester


Er i tvivl om oprindelse. Det pink er fra England og det grønne/blå er fra Canada. Jeg gætter på at der findes en colorway mere. Hvis du lægger inde med den, så vil jeg give min højre arm for dette!
Outline er tykkere på dette print end dem på den første collage.
Er meget i tvivl om kvalitet, men gætter på 50% bomuld/50% polyester pga oprindelse. Men føles som god kvalitet bomuld.

Her ser man de små forskelle fra de to prints på ovenstående collager. Der er en ekstra outline  inde i blomsten til venstre. Oppe i højre hjørne er der forskel i selve printet.

Dansk oprindelse. Printet her er tydeligt anderledes end de 2 ovenstående. Feks de tykke streger i midten af kronbladene på de store blomster. Midten af de store blomster har også en mere tandhjulsagtig facon.
Stoffet er 100% bomuld og dermed mere uklar i farverne end de 2 andre typer fra UK/USA/CANADA.

12 kommentarer:

  1. FEDT! Det er super nørdet, but I love it!! Sådan har jeg det også med mine smølfeprints, som også findes i forskellige varianter selvom de umiddlbart er ens :-)

    Kh. Mette

    SvarSlet
  2. Uha, jeg kunne købe mig fattig i de stoffer. Hvor er de skønne med eller uden forskelle

    SvarSlet
  3. ved du hvad? - det på den nederste collage har jeg i grøn variation..!! - jeg har ikke specielt meget, men det jeg har vil jeg gerne give dig.. stof nørden i mig synes jo self at de skal være sammen.. også selvom det ikke kan blive hos mig:-).. snøft;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du godeste! Det vil jeg gerne have fingre i!
      Tusind tusind tusind tak!

      Slet
  4. Vildt nørdet - men stor respekt for din faglighed, for alle de forskelle i detaljerne havde jeg nok aldrig selv fået øje på ;-)

    Den lyserøde i den nederste collage er det en, du sælger af? Grunden til, at jeg spørger, er fordi jeg har syet et sengetæppe til min datter: http://kreauglen.blogspot.com/2011/09/sengetppe-projekt.html, hvor netop det stof indgår, men en af kattene har fået lavet en revne i den ene lap, øv bøv :-( Jeg ville derfor gerne udskifte denne lap, men har ikke kunnet finde stoffet før nu ;-)

    KH
    Laila

    SvarSlet
  5. Sikke du nørder :) og skønt ser det ud.

    SvarSlet
  6. Hvor er det bare lækkert :) Og dejligt med nørderi!

    SvarSlet
  7. Åh, dette print (fra England) var også det der startede min samling for 7-8 år tilbage, og det er stadig ét af mine favorit prints! Ja, du ved jo at jeg ofte nupper præcis dette print fra din Etsy shop :-)
    Kh Ulla.

    SvarSlet
  8. Ej hvor fedt at se stoffet i selvskab med gode venner. Tak for byttet.

    SvarSlet
  9. Jeg har som jeg også skrev på et andet indlæg dette stof i min blogbutik. Mit har en klar gul baggrund (citrongul vil jeg kalde den) og brune blomster. Det er ret sikkert ren bomuld og nærmest som nyt. Kig forbi, hvis det lyder som noget for dig :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet