mandag den 12. marts 2012

Male på læder

Jeg har fået fat i noget læder maling og eksperimenterer med at male på skind.
Resultatet skulle gerne blive til armbånd, som skal lukkes med trykknap.





Disse malede lædersko købte jeg for 7 år siden i barselsgave til mig selv, nogle dage inden fødslen. Jeg havde elefantfødder og kunne umuligt få mine fødder i dem. Men det var kærlighed ved første blik og de skulle med mig hjem. Bagefter fødslen passede de heldigvis fint og de har travet masser af kilometer med barnevognen.

13 kommentarer:

  1. Det bliver et fedt armbånd.
    Men hvorfor male hele læderet? hvorfor ikke efterlade lidt af det naturlige læder, bare nogle enkelte felter?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også min egen konklusion at man skal kunne se læderet. Min nu er det min første og så skal der jo eksperimenteres. :-)

      Slet
  2. Wow, et lækkert armbånd. Har selv gået med ideen om at male på skind, men hvordan gør du det så lige? Bruger du tape og lader tørre for farve? For så er det da ret så tidskrævende...

    SvarSlet
  3. Jeg tegner først motivet og derefter maler jeg. Jeg kan ikke så godt lide resultatet med maler tape. Hellere de autentiske håndlavede streger.

    SvarSlet
  4. Det ser virkelig fint ud. Følger din blog nu - og blev fast læser nr. 500 :) Lidt sjovt :) vh Mette

    SvarSlet
  5. God idé og virkelig fint til armbånd!
    Kh. MiA

    SvarSlet
  6. Det ser rigtig godt ud, det bliver nogle lækre armbånd

    SvarSlet
  7. super fedt armbånd! Jeg kan rigtig godt lide de farver du har valgt

    SvarSlet
  8. Nej, det kan jeg nemlig heller ikke. Men det kræver en ret så rolig hånd eller en meget god pensel :) Hvor har du købt malingen henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Penslen skal bare være rimelig spids og ja en rolig hånd.
      Malingen hedder Angelus og er suveræn at male med.
      Jeg har købt det her:
      http://www.nortonleathercare.co.uk/ProductDetails.asp?ProductCode=ang001

      Slet
  9. Hej Junette,
    Har du nogen erfaring med maling af kødsiden på pels? Er det mon kun narvsværte, der kan bruges? Jeg skal til at lave en cape af hvid pels og vil gerne have mulighed for at bruge den på begge sider.
    De er meget flotte, dine armbånd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har jeg ingen erfaring med. Jeg er en novice udi noget med skind.
      Den maling jeg bruger er ikke til at indfarve med, kun til dekoration.

      Slet