torsdag den 26. januar 2012

Eksperiment med tegninger


Jeg har eksperimenteret lidt med nogle tegninger til at lave grafiske mønstre. Det har intet andre formål end at holde mine skills ved lige.
Jeg er specielt glad for nr 3 og 5. De kunne være fede som dekorationspapir!
Det er fantastisk, hvordan man kan lave mønstre ud af hvad-som-helst. Et hvilket som helst billede, tegning, krummelure og farveklat kan bruges. Jeg bliver glad, når jeg får skabt noget ud af mine egne tegnede streger.

Hvilken en er din favorit?

1.

2.
3.
 
4.

5.

Udgangspunktet for ovenstående mønstre er denne tegning, som har været en tur i photoshop og simplificeret en smule for et renere udtryk.


9 kommentarer:

  1. EJ hvor er du dygtig :) Jeg er vild med dem men især nummer 5:O)
    Axx

    SvarSlet
  2. Rigtig fine! Jeg er mest til nr. 1 og 5:)

    SvarSlet
  3. De er godt nok fine. Jeg er helt klart til nr. 1 og 2. Dem er der mest "ro" over i mine øjne :)

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Rigtig fint mønster:) Sommerlig:) 1 og 4 synes jeg om:)

    SvarSlet
  6. Jeg er mest vild med nr. 1 :) Vil i øvrigt lige sige tak for fint stof og tapet fra din etsy shop. Jeg ved liiige hvad det skal bruges til. Det er lagt på bloggen :)

    SvarSlet
  7. Hej
    Jeg kan bedst li´ 1 og 4 og jeg er også ret vild med orange :)
    Måske har du svaret på det før, men jeg kunne godt tænke mig at vide, hvilket pc-program man kan bruge til at lave sådan nogle mønstre?
    Vh Rikke

    SvarSlet
  8. Jeg bruger Photoshop og et plugin til Photoshop:
    http://www.artlandia.com/
    Det er ret dyre og komplekse programmer. Det er mange år siden jeg købte mine, men vil tro det vil være en investering på 8.000-10.000 kr.

    SvarSlet
  9. Sikke nogle fine mønstre..... Melder mig som fast læser på din super fine blog.

    SvarSlet