tirsdag den 6. december 2011

Ny hjemmeside om BDS og funktionelle lidelser

Jeg blev i dag gjort opmærksom på at der netop er lavet en hjemmeside om funktionelle lidelser. Hvor har det bare manglet længe!

Jeg har jo selv diagnosen BDS (Bodily Distress Syndrome) og har flere gange skrevet om det her på bloggen. Jeg kan se på søgestatistik for min blog, at det er et af de mest populære emner jeg skriver om! Så der har vist været et stort behov for oplysning om BDS, siden at jeg får så mange besøgende på den konto.

Der står rigtig meget oplysende på hjemmesiden og der er nogle gode illustrationer tilknyttet:
Funktionelle lidelser er en gruppe af sygdomme, hvor man har fysiske symptomer, som gør det svært at fungere i dagligdagen. Den præcise årsag kendes ikke, men man kan forstå det som en sygdom, hvor hjernen og kroppen af forskellige årsager er overbelastet og ikke fungerer normalt. Det vurderes, at ca. 6 pct. af befolkningen eller omkring 300.000 danskere har en funktionel lidelse.


http://funktionellelidelser.dk/




3 kommentarer:

  1. Har du et link til hjemmesiden?

    SvarSlet
  2. Fede tegninger! De er da til at forstå :-)

    PS: fik i dag indsigt i klog "mandesnak" mens drenge og jeg gik hjemad. De var begge to helt alvorlige. Sigurd: Ildebrand er meget, meget varmt. Samuel: Man må ikk hoppe ind i ildebranden. Sigurd: Nej, det må man ikke. Det er for varmt. Spørg lige om det var svært at holde en alvorlig maske!

    SvarSlet
  3. Malene, link er tilføjet. Tak fordi du gjorde opmærksom på det :-)

    Anne, ja de er sgu så kloge de drenge. Eksperter på ... sådan cirka alt!?

    SvarSlet