søndag den 9. oktober 2011

Wake me up when september ends

Denne sang er poppet op i mit hoved igen og igen den sidste måned. September.

Den skrevet af Billie Joe Armstrong/ Green Day. Green Day er noget af mit favorit klynkerock.
Der er lidt mystisk omkring hvilken betydning teksten har. I et interview har Billie Joe forklaret at den handler om farens død, Som Billie mistede da han var 10 år.
Musikvideoen fortæller en anden historie. Om to unge elskende som lover hinanden at de altid vil være sammen, men så mister hun ham i krig.
Der har også været spekulationer i 9/11. Fordi sangen er track nr 11 på CDen.

Jeg tror den handler om tab af uskyld, som vi alle mister lidt af gennem livet -bid for bid. Vi mister lidt uskyld hver gang vi bliver udsat for det vi ikke troede kunne ske.

For mit vedkommende har sangen også flere betydninger. Jeg mistede endnu en bid af min uskyldighed gennem oplevelser denne sommer. Jeg oplevede noget lignende for 20 år tilbage.

September er slut, jeg er vågnet op og noget nyt er under opsejling.




1 kommentar: