torsdag den 13. oktober 2011

Vej-blomst-diplom

I dag var sidste dag på mit iværksætterkursus, som jeg har nævnt et par gange før.
Det var store finaledag, hvor vi skulle præsentere forretningsplan foran et erhvervspanel.

Pyh, siger jeg bare! Jeg startede på kurset for 6 uger siden, uden nogen klar idé. Men mit hoved er god til idéer og løsninger. Til gengæld har jeg så en udfordring med min krop som spasser ud og ikke er helt med på idéerne. Der er lige noget samarbejde mellem hoved, sind og krop der fortsat skal kigges på.

Morgenen startede som de andre morgener; at jeg kom for sent. I dag ville Sigurd køre på sin løbecykel i børnehave. Vi var dog ikke nået langt, før han insisterede på at bære cykel, istedet for at køre på den. Jeg var ikke kampklar til de store stædige 3års-scener, så det blev som han ville og han var pavestolt over hans præstation, da vi nåede børnehaven. Det var jeg på en måde også, for jeg har ikke kræfter til at bære hans cykel så langt. Men altså, hvorfor???

Mit kursus foregår i SpinderiHallerne i Vejle, som er en kulturel oase. Det er hjemsted for ca 50 kreative iværksættere, museum, kafé, kunst og designskole m.m.
For at finde vej derhen, skal jeg gå ud af min dør, dreje til højre og derefter følge blomsterne på vejen.
Blomster på vejen

Så fornemmer man at der er noget specielt i vente

Og der var også noget specielt i vente! Jeg skulle lige forcere en lækker udstilling for at komme hen til kursuslokalet:

Ja og så var det store finaledag, hvor jeg skulle præsentere min idé for erhvervspanel, undervisere og de andre deltagere. Jeg er ikke vild med at tale til fremmede. Det er jeg bare ikke. Tanken om at stå der og være sårbar og føle jeg bliver bedømt... Aj, jeg er ikke pjattet med det.
Men jeg var heldigvis så træt, at jeg faktisk ikke var nervøs. Jeg sad i sidste øjeblik og skrev mine cue cards. Jeg havde modsat alle andre ikke en powerpoint præsentation, men skrev på whiteboard.
Det fungerede godt! Jeg var rigtig meget tilstede de 20 minutter, hvor jeg var på. Erhvervspanelet gav mig følgende feedback:

Autentisk
Rollemodel
Dejlig konkret, er aktiv og formidler godt -men mangler selv at kunne se det
Gå efter det du allerhelst vil, når du er begrænset i funktionsniveau
Gå efter det der er økonomisk bæredygtig
Pas på at sygdom og hobbyvirksomhed ikke bliver en sovepude

Jeg er speciel glad for at få at vide at jeg virkede autentisk og formidler godt. Det er ikke første gang jeg får det at vide, men det betyder alligevel rigtig meget. For det er noget jeg rigtig gerne vil, men som jeg er uskolet og føler mig famlende i.

Dagen endte med champagne og diplomer. Jeg er sgu temmelig stolt over mig selv! Det har haft nogle helbredsmæssige omkostninger, som jeg må tage fat på, men føler at det har været det værd. Det har i hvert fald givet mig et stort løft på den mentale front!
Hurra for mig!

Kursusindhold

Jeg er nu medlem af Designandelen, et regionalt tiltag for designrelaterede virksomheder

Arrangeret af:

4 kommentarer:

  1. Cool! Stort tillykke herfra! (Sådan noget skal du da sige inden, så du kan få en blomst på dagen)
    Spændende, hvor blomsterne viser hen herfra!

    (Jeg vidste slet ikke, det var Spinderihallerne, blomsterne viser hen til :-) )

    SvarSlet
  2. Åh, jeg bliver helt varm om hjertet over, at det er den vej du tager hver dag på kursus. De kreative tanker kan da ikke andet en vandre...

    Tillykke med det- og sikke en fin feedback du fik!

    Efterårs hilsner fra
    Christina

    SvarSlet
  3. Det lyder da som et rigtig spændende kursus - og tillykke med det fine diplom

    SvarSlet