søndag den 16. oktober 2011

Hjælp? Fast læser/ Friendconnect

Hvad er forskellen på, om man trykker på den ene eller den anden af disse 2 mulige? Om man tilmelder sig den ene eller den anden, vil de så efterfølgende dukke op i ens blogroll? (altså efter man har opdateret, ikk)




Og nu bliver det helt newbieagtigt for mit vedkommende! Måden jeg følger med på andre blogs, er ved at klikke når der dukker nye indlæg frem på min blogroll.
Nu har jeg lagt mærke til at andre har en meget sparsom blogroll, med nogle enkelte faste links til andre blogs.
Hvordan navigerer de rundt?
Og så den helt vildt mystiske: Dem der slet ingen blog har, hvordan navigerer de så rundt?

12 kommentarer:

  1. Der er ingen forskel på de 2 :) Og vedkommende kommer IKKE på din blogroll medmindre du tilføjer bloggen manuelt.

    SvarSlet
  2. Jeg følger blogs ved at tilføje deres Rss feed på min google reader.. Besøger kun blogs når jeg kommenterer eller når bloggen har den indstilling at hele indlægget ikke kan læses i feed readeren - men det kræver virkelig at det lyder interessant!

    SvarSlet
  3. Jeg bruger begge måder at blive fast læser på ;o)og føjer manuelt til derefter.
    Jeg hopper i betjeningspanelet og læser alle nye indlæg der, fra SAMTLIGE jeg følger.
    Fik det fif af min datter ;o) og det er super let at følge med og meget overskueligt :o)

    SvarSlet
  4. Jeg bruger google reader - hvor jeg har tilføget alle dem jeg gerne vil følge, så kan jeg selv vælge hvornår jeg vil læse, og om jeg vil se alle eller bare nogen enkelte - det kan jeg kun anbefale - meget let og jeg går aldrig glip af noget :)

    SvarSlet
  5. Jeg gør som FamilienG... tjekker alle de nye indlæg ud fra betjeningspanelet.
    Det er alligevel dér jeg starter, når jeg logger på, så det er hurtigt og nemt at scrolle ned over de nye indlæg og så bare klikke sig ind på dem, jeg finder interessante.
    Det samme kan du som anonym. Man kan godt have en slags "semi-blog" hvor du er oprettet som bruger men ikke decideret har en blog.

    SvarSlet
  6. Bruger også betjeningspanelet hvor alle blogs ligger.
    Når jeg læser på mobilen er det via google reader:-)

    SvarSlet
  7. ja det er det samme begge to og du skal selv tilføje dem på din blogroll i sidebaren på din blog.

    Jeg bruger bloglines, til at læse alle de blogs jeg læser (man putter dem selv ind), der er også google reader.
    Dem jeg følger er ikke nødvendigvis alle de samme som jeg læser fast hver dag. Og nogen følger jeg "anonymt" ved kun at have dem i min bloglines, det er lidt forskelligt.

    Det gode ved en blog reader, er, at du altid kan se de indlæg du ikke har fået læst, så er du sikker på at få det hele med :) Kunne være jeg skulle skrive lidt om det på mi ladybird blog.

    SvarSlet
  8. Jeg gør, sjovt nok, det samme som FamilienG - eftersom jeg er den fif-givende datter ;)

    SvarSlet
  9. Bruger betjeningspanelet. Det er nemt og overskueligt:-)

    SvarSlet
  10. Du må meget gerne låne billedet:-)

    SvarSlet
  11. Hold nu op, hvor blev jeg meget klogere på jeres svar.
    Jeg har aldrig været inde på betjeningspanelets læseliste før! Så det var vidst på tide.

    Bloglines og Google Reader er også nyt for mig. Så jeg kan da godt se jeg er lidt bagud i forhold hvordan man følger med derude. :-)

    Tusind tusind tak, for jeres input.

    SvarSlet
  12. Det kan godt være at det er en lidt tumpet måde; men jeg bogmærker blogs i min browser. jeg har nogle aktuelle problemer med blogger, jeg har prøvet at fjerne nogle "døde" blogs fra dem jeg følger, det kan ikke lade sig gøre, derfor har jeg ikke tilføjet nye, og kun brugt bogmærker.

    SvarSlet