mandag den 12. september 2011

Spoonflower prøvetryk

I dag gemte postkassen på noget ganske særligt!
Nemlig en test swatch fra med mit eget print på. Hep hey, hvor en positiv oplevelse!

Det er ikke et helt nyt mønster, men det fik sådan nogle fine kommentarer med på vejen, da jeg engang viste det frem på bloggen, så det skulle være dette! Spoonflower havde en kampagne i august, hvor der indenfor 24 timer var mulighed for at bestille en gratis test swatch. Oplagt mulighed for at prøve digital tryk af. Jeg har ikke de bedste erfaringer med tekstilprintere, så synes jeg havde kvalificeret grund til at være skeptisk!

Det eneste jeg kan sætte en finger på, er at hendes hår er mere orange på stoffet end på originalen som er mere brunt. I dette tilfælde vil jeg kalde det en feature og ikke en fejl. For selvfølgelig har hun da Pippi-farvet hår!, hende min lille farverige og buttede pige. :-)

Men det lever op til forventningerne og mere til! Jeg var ret nervøs for om farverne ville ligne originalen. Og det må man altså sige de gør!

Mønstret er trykt på stof der er 50% bomuld/50% silke. Den blanding er den lækreste kvalitet overhovedet jeg kan komme i tanke om, hvad angår beklædning! Men ville nok vælge 100% bomuld næste gang, da jeg synes dette er for tyndt til at jeg kan finde anvendelse for det.

10 kommentarer:

  1. Super fint mønster, det kunne være man skulle prøve at kaste sig ud i at tegne et mønster selv.
    Men super flot...
    Gitte

    SvarSlet
  2. Ihhh - hende kender jeg jo! Jeg fik lov til at låne hende til min sidebar - og nyder hende hver gang jeg scroller forbi! (Der er selvfølgelig link på!)
    Sig til hvis du vil have hende "tilbage".
    Det er et superfint tryk! Er det på stof eller papir? Jeg kender ikke de fine fagudtryk..

    SvarSlet
  3. Det er på stof, Helle. Og du beholder hende bare så længe du har lyst. :-)

    SvarSlet
  4. Ihh hvor er det fint - det viste jeg slet ikke man kunne! Det skal jeg bestemt undersøge nærmere!

    Rigtig fin blog du har - glæder mig til at følge med :-)
    Hilsen
    Karin

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet flot! Hvad skal det bruges til? :)

    SvarSlet
  6. Tjekket med stof!! Spændt på at se hvad du finder på at bruge det til.
    Og tak fordi hun må blive lidt hos mig endnu - jeg passer godt på hende!

    SvarSlet
  7. Hvor er det blevet fint, og hvor gør hun sig godt, din lille tegnede pige :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er det bare fint! Det er sjovt med stof med mønster man selv har lavet.

    SvarSlet