onsdag den 21. september 2011

Skaaat, er du der?

I morgen skal jeg på skolebænken igen og har haft masser af lektier for.
Dem har jeg ikke lavet. Men til gengæld har jeg freestylet og researchet noget som er meget mere relevant for mig. (bilder jeg mig ind)

Jeg undrer mig i øvrigt over at SKAT altid har den samme ventebesked. Da jeg for nogle år siden, blev  kunde i deres biks, så troede jeg helt naivt at travlhedsbeskeden, bare var fordi at alle lige havde indsendt selvangivelser. Eller som mig, sendt den for sent ind. (Jeg aner jo stadig ikke hvornår man skal det, så det kan jo være et hvilket som helst tidspunkt på året, at de kan bruge den undskyldning.)

Aj, men når man så endelig kommer igennem, så er de altså søde! Hvis man ellers kan forstå dem. Nogle taler virkelig så jysk, at man bliver helt forvirret. For når man ringer, fordi man skal havde hjælp til at tolke lovgivning, så forventer man på en måde at vedkommende også taler helt neutralt og formidlende. Men det er ikke en selvfølge! Men som sagt, de er helt vildt søde. Både når man beder dem om at gentage 2. og 3. og 4. gang. Enten fordi man ikke forstod juraen eller også dialekten. Personligt har jeg nemmest ved at forstå juraen.

2 kommentarer:

  1. Jeg vover at skrive: Nu er din spidskompetence måske heller ikke liige dialekter ;-)

    SvarSlet