tirsdag den 13. september 2011

Personlig succes

I dag har jeg været afsted på 3. undervisningsdag på DesignIværk forløbet.
Underviserne i dag var Lone og Ken fra Syddansk Universitet, der skulle fortælle om forretningsmodeller og virksomhedsetablering.
Vi blev introduceret til Alex Osterwalders forretningsmodel, som vi gennemgik flere gange i grupper, først med en fiktiv forretning og derefter med udgangspunkt i egen idé/produkt/ydelse. Vores værktøj var Osterwalders model som stor planche og en fandens masse Post-It ´s.

Undervisningsformen er hele tiden gruppearbejde, gruppearbejde og atter gruppearbejde, som jeg egentlig ikke er så vild med. Jeg er introvert og har en lidelse der gør det svært for mig. Men øvelse gør altså mester! Jeg kan jo også sagtens se fordelene:  at der kommer nye øjne på sagen, øvelse i samarbejde og at vi bliver rystet godt og grundigt sammen, så vi bagefter står med et netværk. Lidt smart :-)

Jeg nyder helt vildt meget at være afsted og få ny læring og faglighed ind i mit liv. Ikke mindst være sammen med mennesker i en sammenhæng der ikke har med sygdom at gøre. Efter 3 år hvor sygdom har sat dagsordenen, så er det bare rart at være tilbage til livet. Jeg ved endnu ikke hvad det fører til andet end personlig succes. Men det er heller ikke så tosset :-)

Mig bagerst til venstre i  gang med gruppearbejde

3 kommentarer:

  1. Hvor lyder det altså bare spændende med dit iværksætterkursus og at I taler ud fra jeres egen ide.

    SvarSlet
  2. Hej Junette.

    Jeg har efetrhånden fulgt din blog i noget tid, og jeg vil bare sige, at det er helt vildt dejligt du endelig får lidt succes. Du er sådan en begavet og kreativ pige, og på trods af sygdom og modgang kæmper du alligevel videre og prøver at lære nyt og øge grænser. Det er dejligt at se.

    Kærlig hilsen
    Julie

    SvarSlet
  3. Tusind Tak Julie! Hvor er jeg glad for at høre fra følgere og at jeg kan røre nogen med min historie.

    SvarSlet