torsdag den 22. september 2011

Jeg vil skabe, ved at dele

Når en dør lukkes, åbnes der nogle nye
Ja, hvad er det lige, jeg har gang i for tiden?

Der er sket mange ting i mit liv de sidste måneder. De har været hårde, ikke mindst følelsesmæssigt. Der var en dør, som blev godt og grundigt hamret i, op i snotten på mig. Det var en dør ind til noget, som ikke var godt for mig, så det var for så vidt ok. Jeg er bare ikke så god til det med lukkede døre.

Men det hjalp mig til at få øje for, at der jo faktisk er andre døre som man kunne tjekke ud!

En af dørene indeholder fagligt indhold og faglig anerkendelse, som der ikke er nok af i mit liv. Jeg er førtidspensionist og at få den tilkendt var både en lettelse og en sorg. En lettelse, fordi jeg endelig føler at mine sygdomme er blevet taget seriøst. Ikke bare af en læge. Eller 2 læger. Eller 3 læger. Men hele vejen rundt i systemet.
Men det betyder også at min arbejdsevne er dømt til at høre til i det ubetydelige. Det er jo noget fuck. Og jeg er sådan i det skjulte, ret rebelsk. Og stædig. Så hvis nogen fortæller mig noget, så skal jeg nok vise dem noget andet.
Det kan godt være at min arbejdsevne ligger i omegnen af 5-10 timer ugentligt, men ubetydelig er den ikke! Jeg er født med skabertrang og skabe det vil jeg!

Farvel parkeringsplads
Som førtidspensionist er jeg parkeret på offentlig forsørgelse. Alle tilbud om aktivering, praktik og lignende ophører. Så er der noget som hedder skånejob, men ikke lige indenfor mit fag. Et skræmmende scenarie. At skulle være parkeret udenfor, resten af livet.
Lige på det rigtige tidspunkt, så kom der det helt rigtige menneske ind i mit liv. Igen, for vi kender hinanden fra fortiden. Sådan en person, der taler gennem en megafon. Der bliver ikke pakket noget ind og det er så befriende et selskab. Samt helt vildt sjovt! Vi startede sammen på føromtalte iværksætterkursus for designere og kreative.

I forløbet, som jo slet ikke er slut!, er jeg blevet klar over at jeg skal udnytte mit talent, min uddannelse og min passion. Også selvom jeg ikke har helbreddet med mig.
Jeg skal bygge min egen arbejdsplads. Være den entrepeneur som jeg er - i det omfang som jeg kan. Det er helt typisk mig.  Når der er et problem, så går mit hoved i gang med at finde løsninger. I can´t help it!

Goddag arbejdsplads
Derfor har jeg nu lejet en arbejdsplads i SpinderiHallerne i Vejle.
Jeg gør det ikke for at tjene penge. For som nævnt, så er min arbejdsevne ikke til at være selvforsørgende. Jeg gør det for at skabe indhold, få anerkendelse, inspirere og blive inspireret, være sammen med andre kreative og komme ud.
Men penge skal jeg jo tjene til at dække de udgifter jeg får ved at lege en kontorplads.
Min drøm er at jeg kan tjene penge på at lave mønstre. Det er min kerne. Der ligger mit hjerte.
Men der er stadig lidt langt, så indtil da må indtægterne komme via reklamer på min blog og ved lidt salg at tapet og stof.
Jeg håber ikke at reklamer vil skræmme alt for mange læsere væk. Mit mål er samtidig at jeg vil dele ud af min viden omkring det at lave mønstre. Både by hand og på computer. Samt dele mine idéer i øvrigt!

Jeg vil skabe, ved at dele
Helt kort kan det skæres ned til sætningen: "Jeg vil skabe, ved at dele".
Jeg tjener penge til at have mig en arbejdsplads hvor jeg kan skabe, ved at dele ud af min viden og idéer her på bloggen.

Giver det mening?
Vil meget gerne høre jeres kommentarer og tanker omkring projektet!




13 kommentarer:

  1. Hatten af for dig....du er mega sej og jeg nyder dine indlæg....du er en inspiration i dig selv :o)

    SvarSlet
  2. YOU GO GIRL!!! Du er så sej! Ønsker dig alt det bedste!

    SvarSlet
  3. Wooow... Go for it!

    Jeg vil gerne købe stof indtil vi kan købe andet ;)

    SvarSlet
  4. Man ER 100% ved fødsel ( de fleste) og af mange mange forskellige årsager, så kan man miste nogle procent hen ad livets vej og derved miste noget af sig selv..
    MEN de % der er tilbage er stadig DIG, en selv og derfor er det vigtigt hvad man bruger dem til!!

    ... og jeg er da vildt imponeret, du tager skeen i rette hånd, styring over dit liv og dig selv
    Glæder mig til at følge dig!!

    SvarSlet
  5. Det lyder spændende - glæder mig til forsat at følge og se hvad der sker af sjove ting!

    SvarSlet
  6. "Good for you" siger jeg bare. Skide godt du tager fat i noget nyt og ikke lader dig slå ud. Jeg kan se du kommer syd fra :) Jeg bor selv i Haderslev. Held og lykke med det hele :) Er spændt på at se hvad du får lavet :)

    SvarSlet
  7. Du ved det sikkert allerede, men jeg faldt lige over et indlæg på JuniorBusiness facebookside fra først på måneden, hvor de efterlyser dig, fordi du har vundet en kridttavle. Så jeg tænkte bare, jeg ville sige til - hvis du nu skulle have overset det, for det er da den fedeste præmie og en stor skam at gå glip af :-) God weekend!

    SvarSlet
  8. ikke rart at føle sig "pakeret" når det føles forkert ... jeg gider godt se hvad du så skal lave :)

    SvarSlet
  9. Der er ikke nogen grund til at lade nogen eller noget stoppe én. Der må skabes, hvor der skabertrang er :-) Så bare klø på. Det er en god idé du har fat i, og reklamer - det er da helt i orden :-)
    Held og lykke her fra - jeg vil følge dig og din blog..

    SvarSlet
  10. Det er rimeligt sejt det du gør. Ser ingen problemer i at der er reklamer på.

    SvarSlet
  11. Åh hvor er du en god pige... Jeg glæder mig endnu mere til at følge din blog i fremtiden. Jeg er sikker på du får skabt dig selv en helt fantastisk lille forretning, hvor du styrer tempoet, måden at gøre tingene på og ALT DET ANDET...

    SvarSlet
  12. Synes virkelig du er en inspirerende dame! Jeg selv lider af depression gennem mange mange år, og ved at det sætter begrænsninger. Begrænsninger som det er svært at se bort fra og komme ud over. Så det at du på trods af en førtidspension kan tænke "outside the box" synes jeg er imponerende. Og det rykker noget inde i mig. Hvis du kan, så kan jeg da også! ;o)
    Synes du er helt vild dygtig til at lave mønstre, og tænker om du evt. kunne få job ved en stofbutik som Stof og Stil eller Stof2000 som freelance stofdesigner? Så kan du jo tilpasse arbejdstiden efter hvad du kan og måske bare sende printet ind elektronisk til dem. :o)
    Om ikke andet er det ihvertfald fedt for dig at få en "arbejdsplads", og komme lidt væk hjemmefra. :o)
    Mvh. Julia

    SvarSlet
  13. Tak for alle jeres søde og opmuntrende kommentarer, samt input!

    Er glad for at jeg kan være inspiration for andre der slås med sygdom og handicap. Vi kan sgu også noget!

    SvarSlet