torsdag den 1. september 2011

I min gigantiske stofsamling gemmer der sig...

...en efterhånden større samling af møbel eller -interiørstoffer fra 60er og 70erne.

Har været hos min mor nogle dage i denne uge og jeg har fået syet nogle puder af nogle af stofferne. De er i alt beskedenhed MEGA fede. Det er meningen at de skal være forskellige allesammen, med forskellig forside og bagside. Der er dog en rød tråd i form af piping som er ens i på alle puder. Pipingen er i øvrigt lavet af stof fra en maxikjole, jeg har fundet i en antikbutik. Bare rolig, kjolen var klippet i stykker i forvejen!, men stoffet har alligevel været for funky, til at nogen kunne smide det ud.








12 kommentarer:

  1. De er så fine dine puder, er isæt vild med det lilla blomstrede stof.
    KH Mia

    SvarSlet
  2. Riktigt läckra, snygggt med pipingen som går igen i alla kuddarna!

    SvarSlet
  3. Åh, hvor er de lækre og i al beskedenhed; du skal ikke være så ydmyg for de ER superfede!
    Måske vi snart skulle mødes IRL ? -kan huske vi mailede om det på et tidspunkt, men kan simpelthen ikke finde de mails vi skrev sammen.... Men vil da lige sige at jeg stadig er frisk på bloggermøde :-)

    SvarSlet
  4. Wauw, hvor er det en fed måde at lave spræl og alligevel bevare en rød tråd! SÅÅÅ flotte puder og tak for inspirationen!

    SvarSlet
  5. De ser super fede ud!
    Kommer til at pynte i enhver sofa/stol/seng.

    SvarSlet
  6. skønne farver - man kan da ikke andet end blive i super humør :-)

    SvarSlet
  7. Fine fine puder, stoffet du har brugt til kant minder meget om noget min mor havde kjole i :-)

    SvarSlet
  8. Hvor er de dog SKØNNE!!!! Virkelig flotte og fed detalje med pipingbåndet :)

    Må jeg spørge, hvor du finder tekstil stofferne fra dengang - i butikker eller på nettet? Jeg skal nemlig snart ombetrække mine spisebordsstole, men har ikke kunne finde det helt rigtige. Men det lilla, du har brugt her - det er jeg forelsket i :)

    Mange hilsener
    Tina

    SvarSlet
  9. *møbelsstofferne skulle der stå :)

    SvarSlet
  10. Tak for jeres fine ord. Er meget glad for pipingen som går igen i alle puder. Egentlig ville jeg bare have købt en neonpink piping, men det kunne jeg ikke finde nogle steder, og så havde jeg kjolestoffet med neonfarver, som istedet blev løsningen.

    Frk. TingelTangel, ja nu husker jeg også at vi mailede lidt sammen. Der er bare sket så meget i mit liv og jeg husker SÅ dårligt. Så tingene har det med at løbe ud i sandet for mig.

    TinaLykke, jeg finder de fleste stoffer på nettet. England og USA primært. Der er lidt langt imellem møbelstofferne og det lilla jeg har brugt her, er nærmest ubetaleligt efterhånden.
    Det er her i gul/brunt:
    http://www.ebay.co.uk/itm/360342664675?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_500wt_1156

    SvarSlet
  11. Mange tak for svar -uha, man kunne købe sig fattig ;)

    SvarSlet
  12. Super fine puder og fin blog du har. Jeg glæder mig til at følge med fremover.

    SvarSlet