søndag den 4. september 2011

How to do tapetlampeskærm, nu med magi i

Her kommer der lige billeder med lys i lampeskærmen. Det er nemlig først der, det bliver rigtig magisk!
Lyset trænger igennem hullerne som ligner små stjerner hele vejen rundt. Det er svært at fange stemningen på billederne, men håber I får en fornemmelse...

I det forrige indlæg blev der spurgt efter skabelon. Det er sådan set bare 5-kanter, der er sat sammen. 
Jeg har tegnet en femkant i photoshop og lavet den så stor, så den ungefär fylder et A4 papir i bredden. Den runde kant har jeg tegnet ved hjælp af en tallerken :-)

Hvis man ikke lige har et tegneprogram til at lave en perfekt 5-kant, så kan man sikkert google, hvordan man tegner figuren. Men jeg ved ikke how-to-do geometri, før tegneprogrammerne blev født.

Tapetet er spraylimet på hvidt papir i tykkelse 180. Ellers bliver den lidt slatten i det. Husk at bruge sparepærer for at undgå for meget varmeudvikling.

Hvis du vil give dig i kast med projektet og mangler tapeter, så er du velkommen til at sende en forespørgsel. Jeg har over 100 forskellige i min samling og vil gerne bytte/sælge.




4 kommentarer:

  1. Jeg må prøve mig frem! Tak :D

    SvarSlet
  2. Ellers spørger du bare. :-)
    Jeg googlede lige femkant og opskriften på lampen er jo lige her:
    http://da.wikipedia.org/wiki/Dodekaeder

    SvarSlet
  3. Men jösses.... Vilken häftig! Jag är verkligen imponerad!

    SvarSlet