fredag den 30. september 2011

Første bestilling fra USA

Jeg har lige fået min første bestilling fra USA på min Etsy butik! Og det er jo ikke fordi at det er noget vildt, men det styrker min tro, at min strategi holder:


Jeg har haft mange overvejelser omkring hvilken handelsplatform jeg skulle bruge og hvordan jeg kan nå ud til flest. Når man har meget snævre varekategorier og relativ få varer, så er det min overbevisning at henvende sig bredt, er den bedste strategi. Det skal desuden være nemt! Så lidt tid som overhovedet muligt skal bruges på at oprette varer og på at kommunikere. Den måde Trendsales fungerer på knækker hurtig halsen på mig, fordi der bliver brugt for lang tid på ingenting.
Tid er en vigtig faktor for alle. For mig er den ekstra vigtig, da mit funktionsniveau er nedsat og jeg måske kun kan arbejde 5-10 timer om ugen.

Min ambition med min butik, er at sælge nok til at kunne betale min husleje til mit kontorlejemål, hvorfra jeg kan drive min lille virksomhed. Formålet med min virksomhed er at skabe en arbejdsplads for mig selv ude blandt mennesker. Jeg er nemlig førtidspensioneret pga min sygdomspakke der hedder BDS, PTSD og diabetes 1. Men jeg er kun 35 nej 36 år og vil helst ikke parkeres permanent hjemme resten af mit liv. Men at få et skånejob indenfor mit fag, er nok ikke sandsynligt. Så jeg kan ligeså godt udnytte min uddannelse som e-designer (entrepeneurship-designer) og bygge min egen arbejdsplads. Hvor andre har 37 klodser (timer) at bygge med, så har jeg 5-10 klodser. Det er klart at jo flere klodser jo flere muligheder. Men, der er muligheder for alle!

Min lille virksomhed har 3 ben. Det ene er køb/salg af papir og stof med mønstre. Det andet er udvikling (lave mønstre). Det tredje er at blogge. Jeg vil rigtig gerne dele ud af min viden og lave DIYs/tutorials i at lave mønstre via min blog. Det har jeg allerede lavet lidt af og det har jeg fået rigtig god respons på, hvor folk har skrevet mails og stillet spørgsmål. Jeg elsker at svare på spørgsmål indenfor mit fagområde!


Inde for de gule streger skal min virksomhed bo. Min gule firkant ligger i Spinderihallerne, som huser en masse mikrovirksomheder indenfor de kreative erhverv.
PS: Jeg beklager hvis jeg gentager mig selv omkring det her iværksætterprojekt. I øjeblikket går jeg på iværksætterkursus. Den store afslutning på kurset, bliver at præsentere virksomheden for et erhvervspanel, så jeg øver mig i at fortælle og fortælle og fortælle.

8 kommentarer:

  1. Jeg synes det lyder helt fantastisk og vil bare ønske dig rigtig mange gange held og lykke med projektet. Jeg glæder mig til at se, hvad du får stablet på benene og læse mere om din virksomhed via bloggen her.
    Kh Barbara

    SvarSlet
  2. Ååååhhhh, hvor lyder det dog bare spæææændende Junette!!! Og ved du hvad? Spinderihallerne har bare den lækreste energi, hvor er det FEDT at du skal sidde dér og være produktiv altså.... Glæder mig til at følge med i din bragende success fremover...

    TILLYKKE med den fine ordre ;0)

    Klem Louise

    SvarSlet
  3. Synes det er spændende at høre om dit forløb og glæder mig til at se hvordan det kommer til at gå. Pøjpøj med det hele!! :)

    SvarSlet
  4. Jeg tror, du har fat i noget rigtigt her. Det lyder rigtig spændende det du har gang i og som jeg læser det her på bloggen, så kan du dit kram ned til mindste detalje.
    Er meget misundelig på din gule firkant;-)

    SvarSlet
  5. Excellent goods from you, man. I have have in mind your stuff previous to
    and you are just too great. I really like what
    you've bought right here, really like what you are stating and the way in which during which you assert it. You are making it enjoyable and you still care for to stay it smart. I can not wait to learn much more from you. That is really a tremendous web site.
    installing hardwood floors

    my blog :: engineered hardwood floors

    SvarSlet
  6. You actually make it appear so easy along with your presentation but I find this topic to
    be really one thing that I believe I would never understand.
    It seems too complex and very huge for me. I'm having a look forward for your subsequent put up, I will try to get the hold of it!

    Here is my web blog ... hardwood floors
    My website - http://cecececi.tumblr.com/

    SvarSlet
  7. I really like your blog.. very nice colors & theme.
    Did you design this website yourself or did you
    hire someone to do it for you? Plz reply as I'm looking to design my own blog and would like to know where u got this from. thank you
    hardwood floors

    My webpage: hardwood floor refinishing

    SvarSlet
  8. Peculiar article, just what I needed.
    cleaning hardwood floors

    Check out my web page - hardwood flooring

    SvarSlet