onsdag den 31. august 2011

Tanker, tangled og taknemmelighed

Jeg har lige kigget i min mappe med tegninger, som bliver tykkere og tykkere. Der var på et tidspunkt, hvor jeg satte tegningerne i plastiklommerne. Nu bliver de bare kylet ind i. Ikke så megen omsorg og kærlighed der.
Ikke fordi jeg ikke holder af dem. Kan bare ikke lige overskue. Noget! Vil gerne vise dem frem, men igen. Scanneren er begravet i papirer, så det gør det lidt kompliceret.
Men nu har jeg endelig fået dem scannet. Fremskridt!

Jeg gider ikke altid nævne sygdom i mine indlæg, men nu gør jeg det igen! Ikke for at ynke, men for at skabe håb.....For jeg har en sygdom der gør at jeg nogle dage intet kan. Smerter, ingen kræfter (end ikke til at sidde oprejst), et hoved der ikke kan tage stilling til mere, ikke kan huske.
Det ville være et helvede, et fængsel, et uudholdeligt liv, hvis jeg ikke havde min kreativitet. For med den kan JEG ALTID noget. Jeg kan altid holde på en blyant eller pen. Og det var mit udgangspunkt da jeg for snart 3 år siden blev fuldtidssygemeldt.
Dengang havde jeg aldrig tegnet før. Jo, som barn. Men ikke i mit voksenliv.
Se lige hvad jeg kan nu! Alt det her havde jeg aldrig lært, hvis det ikke havde været fordi jeg blev ramt af en uforståelig diagnose.
Når en dør lukkes, så åbnes der en ny.

Jeg har lige været i en meget trist periode, fordi jeg har fået tilkendt førtidspension. Så er man parkeret udenfor fællesskabet. Der er ikke mere at komme efter.
Det lyder ensomt og isoleret og som et fattigt liv.

Men sådan skal det ikke være for mig!
Jeg har et rigt indre liv (se bare alle de kruseduller jeg får fra hånden)
Jeg kommunikerer med mennesker, takket være bl.a. blogland! Jeg kan ikke holde til at være sammen med mange mennesker, men føler mig stadig som en del af et fællesskab. Tak til alle jer som følger mig og lægger kommentarer, selvom jeg ikke altid kan gengælde det. Lige her hos mig, betyder det mere end som så. Kæmpe TAK.
Zentangle, en afstressende tegneform. Tegnet på nogle dage, hvor kroppen kun kunne sidde og ligge

Et udvalg af tegninger fra i år, samt nogle fra sidste år, som jeg endelig har fået scannet

Nu hvor jeg har fået scannet tegninger ind, vil jegden næste tid, vise nogle frem her på bloggen.

13 kommentarer:

  1. De er så fine - vil faktisk godt købe nogle af dem. Har du overvejet at sælge dem?

    SvarSlet
  2. OH MY GOD! Sikke fine tegninger... Er simpelthen så nysgerrig på om det tager dig længe at tegne de detaljerede tegninger, eller om det bare flyder fra hånden?!

    SvarSlet
  3. glæder mig over, at du har fundet en vej til at udtrykke dig!

    SvarSlet
  4. Hvor er du dejlig ærlig - tak for det. Det er noget af det rigtig gode ved blogland - at man kan få tankerne lukket ud - uden, at de siden kan smides i hovedet som en boomerang.

    Herlige streger, du laver. Jeg bliver altid så glad, når du laver mønstrer - enten i frihånd eller via pc.

    SvarSlet
  5. Jeg gad virkelig godt have bare det halve af din fantasi.

    SvarSlet
  6. Klejs, jeg vil gerne sælge af dem, men er ikke opsøgende omkring dette. Så hvis der er noget specielt du er interesseret i, må du gerne sende mig en mail med forespørgsel :-)

    Fie, ja det tager længere tid, hvis der er mange detaljer i tegningen. Nogle tegninger tager flere dage, mens andre måske tager en time. Men jeg tænker overhovedet ikke over hvor lang tid det tager.

    Anne, tak :-)

    Fr. Høll, tak fordi du kigger med!

    Malene, tak!

    SvarSlet
  7. Kære Junette

    Jeg er også sygemeldt. Og jeg kan slet ikke beskrive, hvordan kreativiteten også har reddet mig nogle dage. Det er først indenfor de seneste måneder, jeg er kommet igang med at være kreativ, og det har virkelig åbnet op for et nyt liv... og især på de dage, hvor man intet kan :) Jeg blev rørt af dit indlæg og jeg synes det er nogle rigtig fede tegninger, du laver! :)

    SvarSlet
  8. tak fordi du er så ærlig, det er godt at der er flere og flere som åbner op for de problemer de går med, så der bliver lidt fokus på det også. Dejlige tegninger :)

    SvarSlet
  9. Hey there! I realize this is kind of off-topic
    but I needed to ask. Does running a well-established
    website like yours require a lot of work? I am completely new to
    blogging but I do write in my diary every day. I'd like to start a blog so I will be able to share my personal experience and feelings online. Please let me know if you have any ideas or tips for new aspiring blog owners. Thankyou!
    refinishing hardwood floors

    Feel free to surf to my blog post: engineered hardwood flooring

    SvarSlet
  10. I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you create this website yourself or did you hire someone to do it for you?
    Plz respond as I'm looking to create my own blog and would like to find out where u got this from. cheers

    Here is my web site zetaclear nail fungus relief

    SvarSlet
  11. you're in point of fact a good webmaster. The web site loading speed is incredible. It seems that you are doing any distinctive trick. Also, The contents are masterpiece. you've done a fantastic task on this subject!


    Feel free to surf to my page :: hardwood floors

    SvarSlet
  12. I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice,
    keep it up! I'll go ahead and bookmark your website to come back later on. All the best

    Also visit my webpage; hair loss treatments

    SvarSlet

  13. There are many great ways on how to design your t-shirt,logo,banner, flag,door,windows etc in online. Some of the instructions are complicated; some are easy and friendly. Just a few clicks in below iinks, you can ge the best idea for your own design.Here are great ways to design your own Want without sweat and less effort. Check out please:design dit eget dørskilt

    SvarSlet