tirsdag den 23. august 2011

Mønstre i photoshop -en tutorial

Jeg har fået en forespørgsel på, hvordan man laver mønstre i photoshop.
Det vil jeg prøve at forklare her :-)

Lav et nyt billede. Jeg har valgt 200x200 px. Jeg har tegnet en blomst med Custom Shape Tool.
så vælger du Filter -> Other -> Offset og bruger samme indstillinger som vist her
Nu har motivet lagt sig ud til hjørnerne og du kan tilføje endnu et element til mønstret. Jeg tilføjer lige et gult hjerte

Vælg select-> all
Gå op i menuen Edit -> Define Pattern

Nu ligger din mønsterrapport i biblioteket i photoshop

OBS OBS. Hvis du vil bruge dit mønster som baggrund på din blog/website, så gemmer du dette billede.  Baggrundsbilleder til web, skal kun være en enkelt rapport, for det gentager sig selv (medmindre man beder den om at lade være)
Du kan nu teste det, ved at oprette et nyt og større dokument og vælge:
Edit -> Fill, vælg pattern og find dit mønster som er tilføjet i biblioteket

Eksperimentér selv. Jeg vil senere lave en tutorial, hvor jeg forklarer hvordan man laver forskudte mønstre. :-)

4 kommentarer:

  1. Hej igen Junette!
    Det var godt nok hurtigt! Tusinde tak for den fine tutorial. Det ser jo faktisk ikke så svært ud. Det skal prøves med det samme!Glæder mig til tutorialen med forskudte mønstre :)

    SvarSlet
  2. Vildt godt trick! :). Tusind tak for det! ^-^

    SvarSlet
  3. Hvordan får du det "blå kryds" frem? Altså så du har midten?

    SvarSlet
  4. Nå nu fandt jeg det..guides :) Jeg forsøger desperat at lave mit nye mønster. Arbejder meget i photoshop, men har aldrig lavet noget i den her stil før :)

    SvarSlet