onsdag den 24. august 2011

Forskudte mønstre i photoshop -endnu en tutorial

Her kommer lige en hurtig mønster tutorial, denne gang med forskudte mønstre.

Jeg starter igen ud med et nyt dokument som er 200x200 px. Jeg har brugt Custom Shape tool og tegnet et hjerte.
Vælg Select -> All
Edit -> Copy Merged (her kopierer man alle lag og jeg vil for nemhedens skyld have baggrunden med)

Lave et nyt dokument i som er 400x400 px. Bagrunden skal være transparent.
Pågyndt at indsætte de kopierede "fliser". Du skal bruge 5 "fliser" i alt.

I anden kolonne laver jeg en forskydning. Dvs i første kolonne er der brugt 2 fliser og i anden kolonne  er der brugt 3.
Når fliserne er fordelt, så har du en færdig rapport, til at lave et forskudt mønster!
Nu kan du gemme dit mønster, enten i biblioteket i photoshop:
Edit -> Define Pattern

Eller gemme til webbaggrund:
File-> Save for Web and Devices

Sådan ser det ud i brug

Hvis du vil arbejde videre på rapporten, kan du også gøre det!
Tilføj flere elementer.
Husk at bruge funktionen:
Filter-> Other -> Offset

Færdig rapport med flere elementer

Sådan ser det mønstret ud, når der bliver lagt ud i gentagelser.

5 kommentarer:

  1. Jeg kan blive vildt imponeret over din måde at bruge Photoshop, jeg har altid syntes, at det er et rædsomt svært program at finde ud af.
    Det er virkeligt flot!

    SvarSlet
  2. Lækkert tak! Den anden tutorial var super nem at følge, så nu vil jeg prøve med denne.

    SvarSlet
  3. tusind tak!
    både for den anden diy og denne.

    SvarSlet
  4. Hvor dejligt at der er nogen som kan bruge mine guides til photoshop.

    Jeg har selv brugt photoshop i ca 16 år, så for mig er mulighederne større end begrænsningerne!
    Men jeg husker godt mine frustrationer i den spæde start.... :-)

    SvarSlet