lørdag den 27. august 2011

De færdige striber

Mine striber blev til et Junior sengetæppe (ca.100-140 cm)

Min meget dygtige/tålmodige/minutiøse mor har syet bagside på i limefarvet fleece og hjemmelavet kantebånd. Som jo natürlich bliver syet på i hånden, for som hun siger "Så bliver det altså meget pænere, når men ikke kan se stingene!"

Jeg er blevet rigtig glad for sammensætningen af stoffer. Ikke noget tone i tone her!
Der er stof fra Danmark, USA, Tyskland, Holland, Indien, England. Der er stoffer fra både 70erne og 80erne.

Det røde med hvide diagonale striber er jeg ret vild med! Det må være stof fra slut-halvfjerds, start-firs og fra Danmark. Hvis man kigger i blade fra deromkring, så er der mange simple prints i hvid/rød eller hvid/gul eller hvid/blå.
Den musselmalede stribe er jeg også glad for er med!
Lige de stoffer er meget danske, og er med til at fortælle historien om hvor mit tæppe er fra, selvom jeg også har lånt darlings fra udlandet.
Da jeg ikke selv har noget at bruge tæppet til, kan det købes for 500 kr plus porto

5 kommentarer:

  1. Hvor er det bare skønt! Og hvor er det godt du har fået det bedre. Det lyder det ihvertfald til :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det sejt og flot! :)
    Og fantastisk med personlige ting, man selv har lavet og brugt energi på, fremfor bare at gå ud og købe et!

    Happy sunday - Christian
    www.sortegrisen.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Det er sindssygt flot, lækre farver og fedt håndværk!

    Desværre har jeg heller ikke det fjerneste at bruge det til..

    SvarSlet
  4. Wauw Junette, det er kanonfedt. Hvis jeg havde pengene, skulle min yngste nevø klart have det i julegave :)

    SvarSlet
  5. Tak for jeres kommentarer.
    Jo, jeg er vist stille og rolig på vej op af hullet. :-)

    SvarSlet