onsdag den 3. august 2011

Back to life

Allerførst vil jeg starte med at sige undskyld til alle dem, der helt sikkert har revet sig i hårene over ikke at have kunne komme i kontakt med mig. Kæmpe kæmpe undskyld!

Jeg har været fraværende fra verden i ca. 2 måneder. Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal beskrive den tilstand jeg har været i. Det har været en blandingstilstand af fysisk og psykisk meltdown.

Jeg har isoleret mig fra venner, pligter, familie, min blog og min mailboks. Jeg har været ude af stand til at tage stilling til noget som helst! Jeg har været ude af stand til at gøre det jeg skulle. Udover sove og spise- holde mig i live. Og lave nogle kruseduller på papir.

Men hvad er der egentlig sket?
-Jeg har fået en afgørelse fra Patientforsikringen om at jeg ikke er berettiget til erstatning. Årsagen til at jeg overhovedet er blevet syg, ligger i en hændelse der skete ifm et hospitalsophold. Stor sorg at have mistet arbejdsevnen og få at vide at det vurderes at det må være pga min personlighed. Det har taget 1½ år at komme frem til denne afgørelse. Det tog pusten fra mig.
-Jeg har fået afslag nummer ca. 15 fra kommunen på hjælp til mine børn. Jeg bliver ved med at blive henvist til en anden afdeling eller en anden §. Men jeg tror nu, at der snart er håb om at Det Sociale Nævn træffer en afgørelse for kommunen. 
-Dernæst er jeg blevet tilkendt førtidspension. Kæmpe stor sorg over at det skulle gå så skidt! Specielt med viden om at min lidelse faktisk kan lindres/kureres med den rette hjælp. Hjælp som jeg ikke kan få pga den måde loven er skruet sammen på og ikke mindst måden, som min kommune fortolker lovgivningen på. Men det er på en måde også en lettelse, da jeg nu ved hvad jeg har at forholde mig til og har resten af mit liv til at få det bedre i et tempo, som ikke nedbryder mig yderligere.

Alle dem som har et udestående med mig, skriv en mail! Også selvom I har gjort det før. Jeg har 1900 ulæste mails, så det vil tage tid før jeg finder jer allesammen.
Ang salg/bytte af retro goodies m.m., så vil det blive videregivet til min mor, da jeg helt sikkert ikke er i stand til noget som helst. Hvordan og hvorledes ved jeg ikke endnu.

Jeg håber at der stadig er en plads til mig i blogland, på trods af mit massive svigt.

Kærlig hilsen Junette

19 kommentarer:

  1. Hej Junette!
    Godt at du lige har så meget luft at du kan give livstegn. Jeg har ihvertilfælde tænkt at du med din historie, som man jo kan følge på bloggen bagud, helt sikker tmåtte have oplevet noget skidt- fået det dårligere eller lignende- så du skal efter min mening ikke se det som et svigt af os bloglændinge.. for det er trods alt dit liv IRL med din familie der er det aller vigtigste... og alle os der læser med hos dig vi kan så sende dig en velmende tanke med håb om at du nu kan starte ved en ny slags begyndelse. Held med det hele!

    SvarSlet
  2. Kære Junette

    Om der er plads - selvfølgelig er der det. Jeg blev meget glad for at høre livstegn fra dig - havde overvejet at skrive (flere) mails, da jeg nok også godt kunne regne ud at dit liv var inde i en dårlig spiral.

    Der er ikke meget at sige om kommuner og dårlige afgørelser - fokuser på at få det godt. Først og fremmest med dig selv, og så skal resten nok komme.

    Kh. Mette

    SvarSlet
  3. Du får også en hilsen her !

    Vi har også kæmpe mod kommunen og vand i Det sociale Nævn ! Jeg ville ønske at verden var skuet andereldes sammen, så det var med hjertet man fik hjælp og ikke med en økonomisk hjerne!!

    Pas på dig selv - find roen, den må være derude et sted!!
    Tanker fra Mia

    SvarSlet
  4. Hvor er det trist at høre, men godt du stadig kæmper videre - det offentlige er ikke til at finde hoved og hale i.

    SvarSlet
  5. hej junette, jeg kender det med at mangle overskud til det mest basale, så tænkte nok at der var en eller anden form for "sygdom" der spændte ben.

    der skal være plads til pauser både korte og lange, det vigtigste er trods alt ens ve og vel, så må alt andet vente til overskuddet atter er på banen.

    god bedring, jeg læser stadig fast med på din spændende blog og har tid nok til at vente på det smukke stof :)

    SvarSlet
  6. Det lyder som en hård omgang, håber der er lys forude for dig og din hårdt prøvede familie!
    Et kram til dig fra mig!

    SvarSlet
  7. godt at høre fra dig :)

    kram til dig :)

    SvarSlet
  8. Der er ikke nogen grund til at undskylde, at du ikke har ytret dig på din blog. Det er en ærlig sag at være udmattet og tavs.
    Jeg kan godt se, at du har det lidt svært med at have fået førtidspension; men se det som en mulighed i stedet for et nederlag, du jo mange ressourcer, en førtidspension vil give dig ro og overskud til at udnytte dem i dit eget tempo og på dine egne præmisser, derfor glæder det mig faktisk på dine vegne at du har fået den.
    Jeg håber for dig, at alt vil blive lysere og enklere. Det fortjener du.

    SvarSlet
  9. Jag skickar dig varma tankar!

    Kram Lotten

    SvarSlet
  10. Altid plads. Også på bloggen. Tror på, at de forskellige afgørelser og beslutninger så småt er begyndt at falde på plads for dig - og at det bli'r til ro og dermed mere overskud til dig - og dine børn!
    Kram

    SvarSlet
  11. Det gør så ondt at høre om hvordan hverdagen er igen blevet en smule værre siden sidst. Men jeg er utrolig glad for at du deler den med os. Vi sender gode tanker.

    SvarSlet
  12. Tak for alle jeres kommentarer, hver og en. Det betyder rigtig meget for mig!

    SvarSlet
  13. Bare en lille hilsen til dig.
    Helle.

    SvarSlet
  14. hej selvom vi ikke kender hinanden, så vil jeg bare give dig et mega kram! og self. er der plads til dig her i blogland :)
    er glad for at du lidt tilbage igen.

    SvarSlet
  15. Puha jeg føler med dig og ønsker dig det bedste fremover. Jeg bliver så ked af det, når jeg (gang på gang desværre) møder og hører om mennesker, der svigtes af vores velfærdssystem. Det er spild af menneskelige værdier og ressourcer og spild af penge, hvis vi endelig skal indlade os på myndighedernes sande sprog. Det ender altid med at handle om penge. Håber virkelig du finder kærfterne til igen at vende tilbage til livet, min ven.
    De kærligste hilsner
    Kate

    SvarSlet
  16. Hej Junette. Velkommen tilbage, og håber du snart kommer til kræfter. Der er selvfølgelig stadig plads til dig, og lad være med at spekulere på stofsalget, det får vi når du og din mor kommer gennem bunkerne, vi når det nok. Det glæder mig du er på vej i den rette retning. Knus fra Tamra (stormensmor)

    SvarSlet
  17. puha.. det lyder som lidt af en omgang du har været igennem.. jeg håber på snarlig vind i sejlene. Held og lykke med det hele.. og husk at over skyerne er himlen altid blå.

    mvh nanna

    SvarSlet
  18. Kender du DUKH? http://www.dukh.dk/

    De er skidegode til at vejlede, når kommunen ikke opfylder sin vejledningspligt.

    Tal med dem! Og velkommen tilbage.

    Når ting bliver ved med at blive væk for mig, så tøjrer jeg dem til et bordben.

    SvarSlet