torsdag den 26. maj 2011

DIY i spektakulære optiske mønstre

Som lovet kommer her en lille let DIY.
Jeg bruger 180 gr printerpapir når jeg tegner. Det har en blød og glat overflade, så pennen glider let henover. Samtidig er det så tykt at det ikke krøller og bliver nusset at se på. Pennene jeg bruger er vandfaste og lysægte, som regel i størrelsen 0.1 eller 0.2.

Til at farvelægge bruger jeg markers/layout tusher. Jeg tager i øvrigt ALTID kopier, når jeg farvelægger. Så kan man altid starte forfra hvis man laver en fejl, eller vil prøve med nogle andre farver :-)




Rigtig god fornøjelse! Husk på at fokusere på processen og ikke resultatet. Jeg har gjort det til et venteværelseprojekt. Jeg har altid min tegnebræt, papir og pen med mig, så jeg kan sætte nogle streger, hver gang jeg har nogle minutter. Man udfylder tiden på en super afslappende og afstressende måde. Og lige pludselig en dag, har man et kunstværk. :-)

11 kommentarer:

  1. DU er VILD! Den er vild.. og jeg kan simpelthen ikke se, at det kan blive så flot, men prøves SKAL det! Skal man bruge lineal eller er det forbudt?

    TAK og stort knus!

    SvarSlet
  2. Lineal er mega forbudt! Jeg synes at stregerne er skønnes hvis de er lidt skæve.

    SvarSlet
  3. Hvor er det smukt..Har lige fundet din blog. Og så at du på et tidspunkt havde noget gult tapet med hvis hjerter på. Det er super fint og ville gerne købe et lille stykke hvis du stadig har noget?
    Jeg skal bruge et stykke på
    B = 35cm og L = 27.
    Du må meget gerne kontakte mig hvis det er noget du har..
    (lykkehot@ofir.dk)
    Lykke

    SvarSlet
  4. Og det var selvfølgelig hvide hjerter. :-)

    SvarSlet
  5. hej.
    jeg tænkte når du "kun" bruger 180 g. papir, bliver det så ikke en smule tyndt? har nemlig læst og undersøgt hvilke papir som skulle være godt til tuscherne, og har generelt fundet frem til t 250.g, er det optimale?
    - men ville lige spørge om din holdning :)?
    <3 Nanna

    SvarSlet
  6. Hej Nanna. Jeg synes at 180 gr er ret tykt! Det er i øvrigt kun originalen hvor jeg bruger det tykke papir.
    Når jeg farvelægger er det på en kopi af tyndere papir.
    Hvis man bruger markers på tykt papir, suger papiret en masse farve og tusherne holder ikke længe. Til markers er det optimalt at bruge "bleed proof" papir, da farverne ellers går igennem.

    SvarSlet
  7. er der noget specielt du kan anbafale så af mærker eller ligb. til farvelægning :)??
    - og tak for at du gider hjælpe :)

    SvarSlet
  8. Nej, jeg har ikke nogle favoritmærker.
    Jeg køber som regel hvad jeg kan finde på tilbud i tegnegrejsbutikker. :-)
    Nu ved jeg ikke hvor du bor, men Tegnecenter i Kbh (som har ændret navn til Creas) har ALT i farver. :-)

    SvarSlet
  9. super... tusinde tak igen for hjælpen! :)

    SvarSlet
  10. The pattern is just beautiful!

    SvarSlet