torsdag den 31. marts 2011

Words, dont come easy

Min 3-årige Sigurd snakker fra morgen til aften. Han har det vildeste ordforråd og ordene kommer fuldstændig flydende ud af ham. Ingen usikkerhed der.

bandtørste
nipsemaskine (som man kan putte nips i)
krop
min favorit:  legolukker

Og så er der alle de forpulede møghamrende irriterende spørgsmål! A R G H ! ! !


Sigurd: "Mor, hvor er kanalerne egentlig henne?"
Mig: "Inde i fjernsynet."
Sigurd: "Hvorfor?"
Mig: "Fordi... (efterfulgt af forsøg på forklaring)"
Sigurd: "Hvorfor?" 

4 kommentarer:

  1. Dejligt barn. De er meget spørgende i den alder, kan genkende det fra mit job i børnehaven. Hvorfor spiser solsorten regnorme?? og hvor er musikken henne når radioen er slukket.
    De er dejlige de små nysgerrige trolde.
    Så han suger al den viden til sig han kan få. Og du gider svare og han er tilfreds vil jeg tro. :-)

    SvarSlet
  2. Vi har også bandtørster her hos os. Jeg sagde "ok, chef" til min 3 årige mus. Han øvede sig lidt "Ok Fjæs" "ok Fjæs" og sagde så "er det ikke det samme som -ohøj skipper-, det vil jeg sige hvis jeg møder en rigtig pirat!"

    SvarSlet
  3. Børn er skabt til at holde os voksne nede på jorden med deres nådesløse logik.

    SvarSlet
  4. Hi hi, hvor er han sød. Genkender fuldstændig de der skønne nye konstruktioner af ord og den evindelig hvorfor spørgen fra 2,5 åringen herhjemme. De er sgi søde de små (:

    SvarSlet