tirsdag den 8. marts 2011

Tøj fra FDB, endnu lidt dansk tekstilhistorie

Sidste år i Grenå fandt jeg noget børneretrotøj på loftet i en genbrug. Det var helt "nyt" og med mærker på.
Jeg gætter på vi er i slut 70´erne.

Kan ikke helt hitte ud af om det er dens tids joggingtøj eller nattøj. Sjovt er det i hvert fald! Og meget unisexet!

Jeg studsede meget over mærket, hvor der står Import fra Macau. Jeg er sådan lidt tekstilnørdet og kigger derfor altid efter, hvor tøjet er produceret. Og oftest står der Kina, Indien, Polen, Portugal, Tyrkiet. Men Macau?
Det måtte selvfølgelig undersøges. Macau har været en portugisisk koloni som overgik til Kina i 1999. Før min tid som tekstilinteresseret. Det er sgu da lidt sejt, at man har noget tøj, fra et land som ikke eksisterer længere!

str. 120

str 90

Behandlingsanvisning?
Import fra Macau? A´ hvad for noget?

Gule hjerter, prikker og fugle med hjerte. Armen altså, så fint!

2 kommentarer:

  1. Tror det er nattøj - som barn arvede jeg noget fra min kusine. Det ligner det utroligt meget.

    Det blev i hvert tilfælde brugt som nattøj.

    Synes det er sjovt at du har det liggende med mærker på.

    Hilsen Grith

    SvarSlet
  2. Hold fast, et kup! Er vild med det nederste...

    SvarSlet