mandag den 14. februar 2011

Udklip fra 80´erne

Her er der nogle skønne modeller fra et Burda blad fra 1981, kun med børnetøj!

Dreng med rød charmeklud og rødstribede strømper. Han er på dette billede endnu lykkelig uvidende om at han  om nogle år vil deltage i første skolefest iført lyserødt læderslips og sailorsko.

Pigens outfit er derimod ret cute. Er lidt lun på den meget enkle overdel og nederdel med seler! For ikke at tale om trafiktasken. Kan I også huske de broderede trafikpuder fra samme periode?

Overalls og kjoler med applikationer. De er ret fine allesammen. Læg lige mærke til den lyseblå kjole med lomme i trækronen.

Pigens buksedragt styrer for vildt! Med lynlås og ribkanter ved buksebenene. Og så de der funky røde briller og rottehaler. Verdensklasse fra firserne!

7 kommentarer:

  1. SERIØST!!!! Hvor cute - er der mønstre til montro? Eller er der "bare" en af de dersens "Køb-dette-mønster"-blad...?

    Jeg er vild med det hele skal jeg sige dig....?!!!

    SvarSlet
  2. Ja, der er mønstre til.
    Vil du låne det?

    SvarSlet
  3. Tak for et hyggeligt tilbageblik til 80´erne :-) KH. Linda

    SvarSlet
  4. MÅ jeg låne det? Eller kan man kopiere dem, så kan jeg købe det af dig..? Hvor sødt af dig!!!

    SvarSlet
  5. Du må gerne låne bladet. Så kan du jo tegne mønstrene af.
    Er der noget med at din kæreste arbejder i Vejle? Synes at have læst noget med Vejle og tøjforretning et sted.
    Ellers send en mail med din adresse, så kan jeg sende det til dig.

    SvarSlet
  6. tak for et dejligt genkik i 80erne skønt :)

    SvarSlet
  7. Det er godt nok i Kolding, meeeeen er da ret tit i Vejle pga flere veninder... Og vi har ingen stress, da Mejse jo ikke er så stor endnu ;0)

    Jeg kontakter dig lige når jeg ved hvornår jeg skal til Vejle igen.. Det er bare VILDt sødt af dig!! Juhuuuh, elsker Blogland...

    SvarSlet