torsdag den 10. februar 2011

Pris? Uvurdérlig!

Jeg fandt en meget smuk æske i en genbrugsbutik. Sådan en som man aldrig har set før og som bare står og inviterer til at blive udforsket:
Den har de smukkeste striber i rosa, sort og guld.

På bagsiden står der adresse på en boghandel i Vejle med telefonnummeret 22. Et 2-cifret telefonnummer er vist fra way back og lidt til!

Inde i æsken er der en masse smukke brikker med de der gamle og helt vidunderlige farver!

Jeg spørger ekspedienten om hvad den koster og om alle brikkerne er der, men det ved hun ikke. Hun siger at jeg kan få det gratis, for de kan da ikke tage penge for noget de ikke har kontrolleret. Da jeg kommer hjem og laver det, finder jeg ud af at det består at 3 puslespil med print på begge sider, dvs 6 motiver i alt. Der mangler en enkelt hjørnebrik på et af dem. 
PS: Stoffet i baggrunden er købt ved samme lejlighed. Blomsterne er helt vildt Sødahl´ske, bortset fra buketterne. Nogen der ved noget om dette stofs oprindelse?

7 kommentarer:

  1. Fint gammelt genbrugsguld.

    Glædelig torsdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  2. Sikke et kup :-) Stoffet er meget sødt, hvis du vil sælge eller bytte et stykke vil jeg være intersseret.

    SvarSlet
  3. Der ER södahl! Og jeg er ved at dø over hvor smukt det er, vil også meget gerne bytte eller købe et stykke hvis du overhovedet vil af med noget af det.

    SvarSlet
  4. Margith og Line, jeg har 2 stykker der måler ca. 120x150 cm, som jeg vil sælge for 100 kr stykket.
    Stoffet er nyvasket og nystrøget og i rigtig god stand.

    SvarSlet
  5. uhja sådanne gamle æsker med tlfnumre... uvurderligt!

    Det er sjovt, for jeg synes netop mærket med tlfnummeret gør en kæmpe forskel, og tilføjer en hel historie til æsken.

    Stoffet er vidunderligt!

    SvarSlet
  6. scrolle, scrolle, scrolle! Jeg måtte altså også lige finde ud af, hvornår du havde fået fat i det smukke gule Södahl. Jeg er også ved at brække midt over af begejstring over det. hvis du ikke har solgt alle herlighederne er jeg også vældig interesseret i at købe en snas:)

    Kh
    Lid

    SvarSlet
  7. Jeg har desværre solgt alt Sødahl stoffet.
    Det var slet ikke meningen at det skulle sælges. Det skete lissom bare...

    SvarSlet