mandag den 7. februar 2011

Origamiskulpturer

I weekenden har jeg og ungerne været hjemme hos Bedste og blive forkælet. Det var tiltrængt!

Jeg havde origamipapir med og jeg er helt væk i, hvor meditativt det er. Nogle projekter er jo helt afsindigt omfattende med mange stykker papir. Det kunne jeg ikke helt overskue, men jeg lavede en tingest med 12 stykker.

Spiral ornamenter. Virkelig smukke og meget simple at lave. 

4 stykker papir er alt der kræves

Link til videotutorial på you tube

Smuk, ikke?

Æske, lavet af 4 stykker papir

Origami fireworks, lavet af 12 stykker papir. Figuren kan ændre facon hvis man vender vrangen ud på den.

Link til tutorial på youtube

Weekendens resultater

11 kommentarer:

  1. Wauw nogle flotte ting, du har lavet! Det er imponerende, at man kan lave det ud af papir!

    SvarSlet
  2. Wow, såå läckra! Älskar alla färger.

    Ps, imorgon dyker ett av dina tyger upp hos mig.

    /Mia :)

    SvarSlet
  3. Tolv!!???? Som i 12????!!!!??
    Jeg har besvær med bare at lave noget med et (som i 1) stykke!
    Wa-uw!

    SvarSlet
  4. Virkelig flotte figurer...og vildt så meget forskelligt man kan lave...

    SvarSlet
  5. Så flot :) Er også igang med origami herhjemme, har lagt balloner ind på min blog, vildt sjove og lave med børnene.

    SvarSlet
  6. Jeg er også dybt fascineret. Jeg er helt på røven over hvordan de er kommet frem til modellerne. Om japanerne bare er født matematiske genier, måske?

    Mia, glæder mig til at se hvad du har fået lavet af stofferne!

    Helle, ja 12 som i tolv. Altså det synes jeg jo ikke er noget særligt, men jeg går jo også og sukker efter de figurer der er lavet af 60 stykker.

    Malene, ja man (eller DE) kan lave sådan ca. alt i papir. :-)

    Sanne, jeg har været inde og lure dine balloner. Jeg har set dem på lyskæder. Sindssygt flot!

    SvarSlet
  7. Det er et sindssygt fænomen - min tungnemme hjerne kan slet ikke fatte det. Men smukt, det er det :-)

    SvarSlet
  8. De er da sjove, og ville se super fine ud på en gren :) tak for link, nu skal der foldes lidt tror jeg.

    Kh sara

    SvarSlet
  9. Nøøj, jeg kunne voldsomt godt bruge det gule ternede papir til et af mine projekter. Ved du hvor det stammer fra?

    SvarSlet
  10. Det stammer fra en origamipakke med blandede mønstre. Men jeg kan ikke huske hvor jeg har købt det. Tror det er fra ebay.

    SvarSlet