mandag den 21. februar 2011

Min datter Dinabarnet



Dina, dit smukke sind

Du fortæller mig, at du har været uvenner med din veninde og siger: "Det var virkelig meget slemt for mit hjerte."
Nu har I tilgivet hinanden. Du forklarer at sådan noget sker. Det vigtigste er at man kan tilgive, så bliver alt godt igen.
Det er dit smukke sind

Vi går på fortovet og en butik har lagt en rød løber ud og du siger: "Det var da egentlig sødt af dem at lægge gulvtæppe på fortorvet."
Det er dit smukke sind

Jeg har hørt dig bede til både Gud og ønskestjernen: "Kære Gud og ønskestjerne, jeg ønsker at min mor skal blive rask"
Det er dit smukke sind

Du bliver mødt af andre børn i børnehaven, som vil lege med dig. Da jeg er på vej ud af døren løber du efter mig og siger: "Jeg vil ikke lege med Trine. Hun siger vi skal drille Rasmus".
Det er dit smukke sind

Du kigger på den lillebror, som du så tit synes er så irriterende og ingenting fatter og spørger: "Skal vi kramme?"
Det er dit smukke sind

Du ser på mig; en mor som tror hun kan skjule sin sygdom for dig. Du siger til mig: "jeg ville ønske du kunne elske mig så meget, at jeg ikke skulle sove så tit hos Bedste".
Det er også dit smukke, men sårede, sind

15 kommentarer:

  1. Ualmindeligt dejligt Dinabarn du har.

    SvarSlet
  2. Puha, der ramte du mig lige med et brag! Sikke et stærkt indlæg. Det viser mig bare, hvor den dejlige Dina har sit smukke sind fra.

    SvarSlet
  3. Smukt skrevet - og sikke et skønt barn du har.

    Knus Line

    SvarSlet
  4. For Søren da...jeg bliver helt rørt over din lille pige. Håber Gud og ønskestjernen vil opfylde hendes ønske:-)
    Sender kærlige tanker til dig og hende...

    SvarSlet
  5. pyha den ramte mig lige i hjertet ..

    jeg kan til tider ha det så dårligt at mine børn er hos min mor og de har nogle gang været ked af det ...

    og ja du har en dejlig datter som tænker på dig :)

    SvarSlet
  6. Jeg sidder her med en tåre i øjenkrogen...
    Hun er godt nok betænksom, din Dina - dejligt, at du kan se det, og at du skriver det ned. Har du et sted, du skriver sådan noget, så hun kan læse det, når hun bliver gammel nok til at forstå?
    Hej fra Line

    SvarSlet
  7. snøft... hvor smukt Junette!!!

    I er heldige med at i har hinanden og deler samme sind!! Hvor må du være stolt...

    SvarSlet
  8. Positivt barn med empati. Pas godt på hende, hun er jo en guldklump.

    Se forårsgave på min blig.

    SvarSlet
  9. Bedste Barn. Hun har valgt et fint sted at vokse op, for du ser hende.

    SvarSlet
  10. Tak for jeres kommentarer. I kan tro jeg er stolt af hende.
    Den uskyldige barnetro; at alt og alle er gode. Det er meget meget smukt.

    Line, du rammer min dårlige samvittighed. Jeg ville gerne skrive ned, men det er en af de ting som bliver glemt.

    SvarSlet
  11. Hold da op, nu sidder jeg og tuder,
    hvor smukt og livsbekræftende.

    Nu bliver det lige pludselig helt mærkeligt at spørge til om du har mere tapet tilbage. Jeg kan ikke finde ud af det der trendsales, så kan jeg se det på en anden måde???

    Stine:)

    SvarSlet
  12. Helt ok Stine. :-)

    Du kan se tapeterne i denne tråd:
    http://junettebay.blogspot.com/2011/02/oprydning-i-tapetsamling.html

    Så kan du bare sende en mail med dine ønsker.

    SvarSlet
  13. Hej Junette!
    Du har da bloggen her hvor du skriver- og den kan din datter jo læse på en dag- om ikke andet så må man kunne gemme den på en seperat harddisk eller noget:-)
    Håber solen skinner uden for dit vindue i dag !

    SvarSlet
  14. Puha, jeg sidder og græder nu - det rammer lige i hjertet.

    Meget smukt skrevet.

    Hilsen Grith

    SvarSlet