lørdag den 19. februar 2011

Har du nogensinde set mage?

Jeg er fuldstændig blæst bagover af billederne her, hvor mit nyeste origamipapirnusseri ligger på rad og række.
Ser det ikke mesterligt ud? Jeg tænker masser og atter masser, som skal op og hænge som et tredimensionelt kunstværk på væggen. (men hvis jeg kender mig selv ret, vil jeg snart have fundet på nye projekter).

Jeg har fundet ud af at gavepapir er glimrende som origamipapir! Det er meget tyndt og glat og er perfekt til et sådan noget her, hvor papiret bliver voldfoldet. 80g/m2 er den absolut tykkeste velegnede kvalitet til dette projekt.
Til hver ornamentfigur bruger jeg 4 stykker papir af 15x15 cm.
Papirerne er gavepapir (købt i Salling, Føtex, Tiger, Søstrene Grene samt fra House Doctor, Pip, Catalina Estrada), neonpapir, tynde gaveark og stakkevis af forskellige origamipapir.
Et skønt mix af forskellige kvaliteter.
Origamipapir kan købes færdig i 15x15 cm, mens de andre papirer skal jeg selv skære.

Det er en fornøjelse at sidde og sætte farver og mønstre sammen. Og det giver et helt sug i maven, når man når frem til en helt vild smuk sammensætning.

Enjoy!:







14 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt ud!

    Sikke produktiv du er. :)

    SvarSlet
  2. Ja, det giver også et sug i maven at se på dine flotte billeder!!
    Hej fra Line

    SvarSlet
  3. Wauv - har da virkelig ikke set noget lignende før - det ser super skønt ud.
    Hvad bruger du dem til?

    SvarSlet
  4. Hvor er det imponerende! Det bliver spændende at se hvad du finder på af nye projekter...

    SvarSlet
  5. Hvor ser det godt ud, smukke billeder. Mine blomster fra dig er allerede blevet beundret meget af min datter.

    SvarSlet
  6. Det er utroligt. Virker bare helt ...... uvirkeligt. Fedest.

    Glædelig lørdag.
    Kirsten

    SvarSlet
  7. Det der ser bare skide godt ud, er det egentlig bedst at lave i tyndt papir`? eller er tykt papir ligeså godt :)

    de minder helt om farverige snorre toppe :) skønt billed. kan godt forstå du er gået fold amork med dem der, de er virkelig fine.

    Kh Sara

    SvarSlet
  8. Tak Camille, jeg føler mig nu ikke særlig produktiv, men et liv i venteposition kræver en hel del syslen, så jeg går altid rundt med kvadratiske papirer :-)

    Line, Julie, Margith Kisser, Trine, tak for jeres ros. Elsker når der kommer respons på mine vellykkede projekter.

    Jeanette, det spørgsmål får jeg tit. Men de fleste af mine projekter ender vist bare i kasser. Det er ikke så meget resultatet og anvendelse der interesserer mig. Det er selve finde-på-processen som driver mig.

    Anne Sofie, jeg er også spændt på hvad det bliver. En ting er sikkert, der kommer altid noget mere!

    Sara, tyndt papir skal det afgjort være! Papiret bliver bukket til strimler, der har fire lag. Og de bliver så flettet sammen. Hvis papiret er tykkere end 80g/m2 så bliver det noget skævt og bulet lort. Det er også rigtig hårdt for fingrene. Gavepapir er klart det lettelse og behageligste at folde i.
    Bonusfeature ved gavepapir er at det er billigt og let at få fat i :-D

    SvarSlet
  9. Ja, det ser verkligen helt fantastiskt ut! Vilka bilder!! :-)

    SvarSlet
  10. Sikke farver og mønstre - det ser bare godt ud :-)

    SvarSlet
  11. Det lyder super, gavepapir er også det jeg har allermest liggende af ;)tak for super god inspiration.

    Kh Sara

    SvarSlet
  12. uhm, det ser helt lækkert ud. Og meget pilfingerlokkende:)

    SvarSlet