torsdag den 10. februar 2011

Fraklip fra 70´erne

Jeg har fundet en stak magasiner med håndarbejde og boligindretning frem. Der er noget fra 50´erne, 60´erne, 70´erne og 80´erne.
Jeg vil derfor lave en række blogindlæg med udklip fra de forskellige årtier.

Jeg synes det er noget så sjovt at kigge i. I gamle Bo Bedre er der masser af skønne reklamer for ting, som retroelskere får hjertebanken over.
Og alt om Håndarbejde fra 70´erne er den vildeste guldgrube med idéer. Både de gode og de knap så gode. De knap så gode er til gengæld så for sjove!

Jeg starter rækken af indlæg med de sjoveste "fraklip" fra mine blade.

Man kan undre sig over, hvordan denne artikel har fået en forsideplads! Se bare de næste billeder

"Lav en T-shirt i Deres eget design"

Iført håndbajer, smil, skæg og slimfit. Jeg ville godt nok også drikke mig mod til at stille op og fremvise mit "design" :-)

Spejlæg på brysterne! What were they thinking! 

Dannebrogsflag syet fast på en undertrøje? Den er kun syet fast foroven så den rigtig kan flagre. Aj, men altså! Jeg tror ikke kun de har drukket sig stive under reportagens udførsel.

Gad vide om gavebåndet lige var opfundet her? 

Bluse syet af 4 bleer. Man må sige at de var kreative i 70´erne!

Nej, dette er ikke natkjoler og morgenkåber!  Det er såmen en basisgarderobe. Både yderkjole, skjortebluse og underskørt kan bruges separat. I artiklen skriver de endda at pigens inderste hvide sæt kan bruges som konfirmationskjole.

Blev bare lidt duperet over den frisure der :-)

Skønne unger! Fra dengang  rulleskøjter var noget man spændte fast på de forformede sko.

Følge med i morgen, hvor der vil komme et indlæg om noget fra 50´erne

13 kommentarer:

  1. Skønne billeder og super idé at dele dem, jeg kan slet ikke lade være med at trække på smilebåndet.
    Knus Line

    SvarSlet
  2. Du har givet mig et glad ansigt! Jeg er helt vild med spejleæggene.

    SvarSlet
  3. Skal du have mønstret, Margit? :-)

    SvarSlet
  4. Hov - min kommentar var altså tre dollar-sække på min Iphone...
    Herlige fotos. Glæder mig til fortsøttelsen.

    SvarSlet
  5. Sjovt, jeg har gjort det samme på min blog :o)))

    SvarSlet
  6. Haha, vilka sköna bilder :)

    Ps, ett av dina tyg blev mycket uppskattat hos mig igår och inte i tisdags som jag skrev tidigare..

    /Mia ;)

    SvarSlet
  7. Årh, jeg kan huske de rulleskøjter...*G*

    Kors jeg føler mig lige pludselig gammel ;-)

    SvarSlet
  8. hehe skønt gensyn jeg husker tydeligt de blade og hvad der var in dengang , men fik jeg et dejligt grin tak for det ;)

    SvarSlet
  9. Det er da for sjovt :-) Jeg giver dig helt ret i din kommentar med flaget :-) Glæder mig til at se mere. Kh. Linda

    SvarSlet
  10. For et herlig initiativ! Jeg gleder meg til å følge med på hva mer du skal vise fram! Jeg vet ikke om noe kan slå t-shirten med speilegg :-)

    SvarSlet
  11. Godt at det også trak smilet frem hos jer. :-)
    Det er som om, at de der Alt om Håndarbejde er ucensureret og ikke-sorteret brainstorm af idéer.

    SvarSlet