onsdag den 2. februar 2011

En art art

I dag har jeg lavet lidt meget forskellige tegninger. Der har ikke rigtig været nogle kreative udfoldelser på det sidste da jeg har haft det ret dårligt.

I længere tid har jeg haft åndenød og følt mig som en fisk der er trukket op af vandet og langsomt udtørrer. Meget mærkelig fornemmelse! Jeg har hele tiden været sikker på at det nok ville gå over igen, men det er ikke sket og i mandags måtte jeg så til læge. Jeg blev henvist til sygehuset, med mistanke om (endnu en!) autoimmun sygdom. En autoimmun sygdom betyder at kroppens immunforsvar går til angreb på kroppens egne celler. I dette tilfælde spytkirtlerne. I forvejen har jeg diabetes 1, hvor det er bugspytkirtlen mit immunforsvar har bekæmpet. Virkelig seriøs dum sygdom. Ja, og derudover har jeg også et par kroniske stresslidelser.

Jeg startede på at tegne da, jeg for 2½ år siden blev sygemeldt. Jeg har aldrig tegnet før, udover i formning i de små klasser. Tegning er genial terapi. Så glemmer jeg problemer, sygdomme og angst.

Sort tusch, farveblyant, layouttusch på papir, der er klippet ud og limet på tapet.

Monteret i meget gammel ramme med buet glas. Derfor det mærkelige genskær forneden.

Sort tusch og farveblyant på brunt pap i ATC format.

Sort tusch og farveblyant på lille lap kopipapir, jeg fandt på et bord på mit kursuscenter



2 kommentarer:

  1. Hvor træls for dig med sygdom. Godt du har noget godt at kaste dig over - det er skønt, at kunne fordybe sig - ren terapi.
    Har fulgt dine indlæg omkring kopiering og konkurrence. Vi er alle unikke, og vi har alle ret til at være her. Jeg har det sådan, at vi ALLE bliver inspireret rundt omkring og så længe vi laver ting med vores eget tvist og så længe dem, som virkelig mener de har opfundet "hagesmækker med grøn-himmel-blå stjerner på", ikke har taget patent på dem, ja, så længe kan de ikke forvente, at beholde idéen for dem selv. Og der er plads til os alle...

    SvarSlet
  2. God bedring.

    Finurlig lille tyk dame.

    SvarSlet