mandag den 14. februar 2011

Blogbanner DIY

Jeg synes lige jeg vil dele med jer, hvordan man nemt kan lave et banner uden brug af billedbehandlingsprogram.
Til gengæld skal man bruge papir, saks, lim, tegneredskaber og ikke mindst en kopimaskine (jeg har selv sådan en billig scanner/printer/kopimaskine)

Baggrunden tegnes på papir. Jeg har valgt ternet papir, som er let at lave et geometrisk mønster på.


Da mit mønster er til et aflangt banner, skal jeg kun koncentrere mig om at det skal passe side by side på den vandrette led.

Stof og papirblomster, som er scannet og printet ud i 50% størrelse.


Mine stofblomster er nu blevet til papirblomster som er lidt nemmere at arbejde med.
De bliver limet på midten. De må endelig IKKE røre kanterne

Kanterne bliver skåret til

Så skærer jeg det over på midten og de 2 dele får lov at bytte plads

Det hele bliver limet på et stykke papir og de resterende blomster får lov at dække hullet  i midten.
Voila! Så har du en mønsterbort! Den kan du kopiere og sætte sammen til den har den ønskede bredde.

OBS: Husk at beholde originalen og arbejd med en kopi. Så er skaden ikke så stor, hvis man kommer til at lave en fejl.

6 kommentarer:

  1. tusind tak for demoen... overskuelig og nemforståelig.

    SvarSlet
  2. Tak for det - det må prøves engang.

    SvarSlet
  3. meget god ide bare trist jeg ikke har en scanner :)

    SvarSlet
  4. Det lyder jo ikke så svært ;0)
    Det skal bestemt afprøves.
    Julie

    SvarSlet
  5. spændende. Det er blevet rigtig godt

    SvarSlet
  6. SUPER FEDT!
    Er der nogle bestemte mål det skal ha'?
    Synes tit at når man laver det på computer passer det ikke rigtigt i størrelsen når man lægger det ind :(
    Så, er der en størrelse? :)

    / Patricia
    www.Patricia-photografia.blogspo.com

    SvarSlet